Největší životní pojišťovna v USA propojí všechny své produkty s chytrými hodinkami

Největší poskytovatel služeb životního pojištění v USA pojišťovna John Hancock zavádí možnost digitálního sledování kondice a zdravotního stavu do všech svých produktů. U kterékoliv varianty pojištění, které společnost nabízí, bude možné získat slevy a odměny, pokud systém vyhodnotí, že se pojištěnec o své zdraví správně stará.

Zdraví a kondici budou hlídat chytré hodinky a dalších nositelná chytrá zařízení. Jejich data budou odesílána do systému pojišťovny, který bude vyhodnocovat zdravý životní styl a pokud jeho algoritmy zjistí, že o sebe dlouhodobě řádně pečuje, nabídnou mu odměnu. Kromě pohybu je možné do programu zahrnout i stravovací a dietní zásady.

Pojišťovna Vitality, která je mezinárodním patronem společnosti John Hancock dokonce nabízela chytré hodinky ke smlouvám se slevou, aby měli její klienti lepší přehled o svém zdravotním stavu. Samotná společnost John Hancock testuje možnosti chytrých hodinek od roku 2015, nyní však budou součástí všech smluv.

Podle slov některých kritiků je to, že bude mít pojišťovna přehled o zdraví svých klientů doslova online „strašidelné“ a „dystopické“. Advokáti varují, že pojišťovny by mohly údaje zneužívat a lidem, kteří nebudou dlouhodobě dodržovat stanovené cíle zvyšovat sazbu za pojištění.

Mluvčí pojišťovny John Hancock uvedla, že připojení k chytrým hodinkám nebude pro zákazníky povinné. Kdo jej však nevyužije, nezíská žádnou slevu.

Zdroj: bbc.com