Několik nadšenců vyvinulo roborta schopného napodobovat údery z virtuální reality

Virtuální realita je velmi specifická platforma, na níž je pořád co zlepšovat. Většina vývojářů se zaměřuje především na vizuální a zvukový zážitek, avšak lidské tělo má i řadu dalších smyslů a vjemů, kterými interaguje se svým okolím. Jamesi Brutnovi, kutilovi a inženýrovi robotiky, chyběl u zážitků z virtuální reality fyzický aspekt. Spojil se proto se studenty z University of Portsmouth a společnými silami vyvinuli speciálního robota, který dokáže simulovat údery na základě synchronizace s virtuální realitou.

Robot, který zatím nemá konkrétní jméno, stojí na dřevěném podstavci. Dokáže se otáčet kolem dokola a pomocí svých dvou paží rozdávat údery podobně jako boxer při zápase. Jeho tělo tvoří kombinace částí vytištěných na 3D tiskárně a pneumatický mechanizmus, jež ovládá jeho pohyb. Ten je ovládán prostřednictvím rozhraní Arduino Mega a přesnou pozici jeho paží sledují trackery Vive. Ty sledují také polohu hráče a jeho zbraně.

Pro test robota vznikla jednoduchá VR hra, v níž hráč bojuje nepřekvapivě s robotem. Reálný robot je s touto hrou synchronizovaný a když robot v programu udeří reálný to udělá též s minimálním zpožděním. Konce jeho rukou jsou navíc obaleny něčím, co lze přirovnat k boxerským rukavicím, takže případný neúspěch hráče tolik nebolí.

Celý koncept je zatím v plenkách a není jasné, jestli se bude rozvíjet dále. Jedná se však o velmi vtipný nápad a není těžké si představit, že by podobný robot šel využít například ve hře dvou hráčů, jež by si spolu mohli zaboxovat, ačkoliv by byli stovky kilometrů vzdálení.

Zdroj: theverge.com