https://www.apple.com/v/macbook-air/j/images/overview/ar_silver__c2t9vh22vus2_large_2x.jpg

Nesynchronizujte svůj iPhone či iPad s nejnovějšími MacBooky M1, hrozí zhroucení aplikací

V poslední době se ozývá stále více uživatelů, kteří zaznamenali problémy s otevíráním aplikací po synchronizaci svého iPhonu nebo iPadu s novým Macem, který je opatřen jablečným čipem M1. První zprávy jsme přitom zaznamenali již v prosinci 2020, tedy zhruba měsíc po uvedení nových jablečných počítačů na trh. Celou řadu podobných hlášení uživatelů můžeme nalézt na Redditu i na stránkách podpory Apple.

Podle zkušeností uživatelů aplikace třetích stran nainstalované z App Store na jejich iPhonech či iPadech ihned po synchronizaci s M1 MacBookem pomocí Finderu přestaly fungovat. Aplikace se zhroutí ihned po jejich otevření, což znemožňuje použití jakékoli nainstalované aplikace. Kromě toho se zdá, že chyba znemožňuje aktualizovat aplikace a dokonce stahovat nové aplikace z App Store.

Společnost Apple prozatím nebyla schopna vysvětlit, co chybu způsobuje a dosud ani nedošlo k nápravě. Jeden z uživatelů však přišel s řešením, jak zajistit, aby aplikace na iPhonu či iPadu opět fungovaly. K tomu je jednoduše zapotřebí synchronizovat jablečné zařízení se starým MacBookem a systémem macOS Catalina. Samozřejmě nejde o ideální řešení, každopádně funguje a lze je využít alespoň do té doby, než Apple nepřinese lepší řešení, tedy nejlépe opravu chyby, která problém způsobuje.

Pokud proto patříte mezi čerstvé majitele některého MacBooku s M1, nejlepší věcí, kterou můžete udělat, je odložit synchronizaci vašeho iOS zařízení do té doby, dokud Apple neopraví chybu v rámci některé z následujících aktualizací softwaru.

Zdroj: 9to5mac.com