Foto: se svolením Netflix

Netflix se spojil s Microsoftem, nabídne levnější předplatné s reklamami

Společnost Netflix se spojila se společností Microsoft, aby nabídla zákazníkům levnější předplatné, které bude zobrazovat reklamy. Streamovací gigant tvrdí, že tato služba bude pouze “doplňkem” k jeho stávající službě bez reklam. Společnost zatím neprozradila, kolik hodlá předplatitelům za novou službu účtovat.

Netflix tento krok oznámil poté, co na začátku letošního roku ohlásil značnou ztrátu předplatitelů a zrušil stovky pracovních míst. Od ledna do března ztratila společnost 200 000 předplatitelů, zatímco analytici očekávali, že firmě v tomto období přibude 2,5 milionu.

Společnost uvedla, že si jako svého globálního partnera pro reklamní technologie a prodej vybrala společnost Microsoft, aby zavedla levnější předplatné podporované reklamou.” Firma údajně jednala se společnostmi Warner Bros, Universal a Sony Pictures Television.

Netflix nikdy nechtěl reklamy. Celý obchodní model této streamovací služby byl postaven na měsíčním předplatném, přesto vedení Netflixu muselo nyní svá vlastní pravidla změnit. Stalo se tak poté, co hrozivá čísla ukázala, že společnost ztrácí předplatitele.

Pokles životních nákladů způsobil, že domácnosti, které si utahují opasky, se na předplatné Netflixu začaly dívat jako na potenciální možnost úspory. Investory to vyděsilo. Netflix má také obrovskou konkurenci v podobě Amazon Prime, HBO Max, Apple TV a Disney+.

V dubnu se tržní hodnota Netflixu snížila o 50 miliard dolarů poté, co společnost zveřejnila překvapivý pokles počtu předplatitelů – první pokles od října 2011. Společnost, která během covidu získala miliony předplatitelů, uvedla, že uzavřením služby v Rusku přišla o 700 000 předplatitelů. Na vině byla také značná konkurence a rovněž uživatelé, kteří sdíleli své heslo k Netflixu s ostatními.

Zdroj: bbc.com