Zdroj: pixabay.com

Oculus skončí s podporou vlastních účtů, uživatelé budou muset mít účet na Facebooku

Značky Oculus a Facebook jsou velmi provázané. Výrobce úspěšných VR headsetů je dceřinou společností největší sociální sítě světa a jejich provázanost se v blízké budoucnosti ještě prohloubí, což pocítí především uživatelé. Systém uživatelských účtů brýlí Oculus se totiž velmi brzy integruje právě do sociální sítě Facebook, a noví uživatelé tohoto zařízení se tak budou muset registrovat právě na tuto sociální síť.

Nové pravidlo začne platit s koncem roku pro nové uživatele, pokud svůj Oculus účet uživatel již má, bude vyzván k tomu, aby si jej sloučil s účtem na Facebooku. Samostatné účty bude možné používat do roku 2023, pak jejich podporu Facebook ukončí. Headsety budou fungovat i poté, avšak bez jakékoliv podpory ze strany výrobce. Facebook upozorňuje, že všechna nová zařízení budou vyžadovat přihlášení k Facebooku, a to platí samozřejmě i pro druhé brýle Oculus Quest, jichž bychom se měli dočkat letos na podzim.

Facbook se tímto způsobem snaží ulevit své dceřiné společnosti Oculus od správy uživatelských účtů a především osobních dat. Ta nově převezme pod sebe, a Oculus se tak bude moci soustředit plně na vývoj hardwaru. Samotné sociální síti se pak usnadní integrace funkcí spojených právě s virtuální realitou.

Facebook zakoupil startup Oculus v roce 2014 a postupně jej integruje do svého systému. První výraznější VR funkce pro sociální síť Facebook se objevily na konci loňského roku. Facebook se přitom netají tím, že data, která nová platforma přinese, využívá k lepšímu cílení reklamy na dané uživatele.

Zdroj: theverge.com