https://www.flickr.com/photos/51059027@N06/36007988204/in/photolist-VEssCW-ZQF6H2-VVrRos-WRUmoQ-XHkqVn-C6RLT9-WCgm1o-WGuAfk-VqgFaj-Zk9PJx-TDwi3m-WrW9Nc-XiLQCs-YnxvsC-X9XsJM-WdYJqZ-UVWHL8-XiLJUo-UBm1UV-Viu7Bb-U3Axa3-X72BjK-VSSVLX-ZhhMto-CdZbXA-YZg6DW-XvgGZb-YSKYNs-Xf1gCd-XssqLN-WKFYLk-VSwWss-Yf6yPP-X72AAF-X9Xodc-VSSWm4-ZpcSec-VSL81p-V7oZvU-TdpYrL-YaXn16-X9XrYi-UuQg7P-TdpXE5-WCS9Bd-X1ETtb-UuQgsD-VBMH6s-UfJkUN-U3AB21

PlayerUnknown’s Battlegrounds se možná do Číny nedostane

Akční fenomén dneška PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) se nemusí dostat do Číny, o což autoři momentálně usilují, a jednání o tom, jak PUBG přivést na tamní herní scénu, se prakticky zastavila. Titulu by zde hrozil zákaz.

Podle agentury Bloomberg se hra nezamlouvá čínskému regulátorovi Audio-Video and Digital Publishing Association, který se domnívá, že hra se svým „gladiátorským charakterem odchyluje od hodnot socialismu a může způsobit újmu mladým konzumentům“. Podle asociace obsahuje i příliš krve a násilí a je nepravděpodobné, že by PUBG obdržel potřebnou licenci.

Ještě nehotový titul žánru battle royale již několik měsíců překonává rekordy v prodejnosti a počtu současně hrajících hráčů. Před několika týdny jej hrálo podle údajů Steamu téměř 2 mil. hráčů najednou a za zhruba 7 měsíců prodal již 15 mil. kopií. Tvůrci se, povzbuzeni tímto úspěchem, chystali na expanzi na čínský trh, který je podle webu newzoo.com momentálně nejlukrativnějším na světě (příjmy z tamního herního trhu dosahují 27,5 mld. dolarů).

Vydávat v Číně hry ze Západu (zejména násilné) je podle webu gamesindustry.biz velmi obtížné a nejedno studio se o tom již přesvědčilo. Úspěch nicméně zaznamenala společnost Valve, která si „plácla“ s čínským vydavatelem Perfect World na vydání stále populární multiplayerové FPS CounterStrike: Global Offensive. Vydavatel PUBG Bluehole vedl ještě v září slibná jednání s tamním internetovým (a v poslední době i herním) gigantem Tencent, přičemž obě strany označily rozhovory za nadějné. S největší pravděpodobností se však PUBG čínští hráči nedočkají.

Problémem může být zmíněný „gladiátorský“ charakter hry, kdy vyhrává „poslední přeživší“. Čínský regulátor v minulosti doporučil, aby domácí společnosti takové hry nevyvíjeli a vyvarovali se i živého streamování takového obsahu. Ne všechny násilné hry jsou však z trhu vyřazovány. Podle agentury Bloomberg je jednou z dnes nejoblíbenějších her v Číně Honour of Kings od Tencentu, ve které se násilí také objevuje, ale v komiksové podobě. PUBG oproti tomu sází na realističtější ztvárnění.

 

Zdroj: gamesindustry.biz, newzoo.com, bloomberg.com