Zdroj: blog.playstation.com

PlayStation 5 bude vytvářet profily chlazení pro jednotlivé hry na základě sebraných dat

Jednou z nejdůležitějších vlastností konstrukce nové generace konzolí je odvod tepla. Současná generace, zvláště konzole PlayStation 4 Pro, je pověstná hlučným chladícím systémem, který často nutí hráče používat sluchátka, aby si skutečně vychutnali zážitek ze hry.

Hlavním chladícím prvkem v přicházející konzoli PlayStation 5 je velký větrákprůměrem 120 milimetrů a hloubkou lopatek 45 milimetrů. Jeho poloha v nové konzoli je navržena tak, aby dokázal základní desku chladit ze dvou stran. Sony navíc plánuje jít při chlazení ještě dále a optimalizovat tento proces pro jednotlivé hry tak, aby situace byla vždy maximálně pohodlná pro uživatele i pro konzoli samotnou.

Data o teplotě přináší hlavní čidlo umístěné v blízkosti procesoru i další tři čidla na různých zatěžovaných místech konzole. Sony následně hodlá sbírat data z jednotlivých konzolí při hraní konkrétní hry a následně zpětně vytvářet ideální chladící profil pro tu danou hru. V případě nutnosti by se mohl ventilátor konzole dostat i nad maximální rychlost limitovanou systémem.

Tyto aktuální profily chlazení budou pravděpodobně implementované do systému konzole ve formě aktualizace softwaru. Až doposud byli majitelé PlayStationu zvyklí na opravy firmwaru, které mění nebo přidávají nové funkce do jejich systému. Nyní se k nim navíc přidají aktualizace které de facto mění fyzický výkon hardwaru.

Tyto informace poskytl Yasuhiro Ootori, jeden z vývojářů konzole. Dodal navíc, že výkon chlazení konzole nebude nijak ovlivněn její polohou.

Zdroj: engadget.com