Podle nového průzkumu americká mládež houfně opouští Facebook

Facebook americké dospívající již tolik netáhne, říká nový průzkum provedený organizací Pew Research Center. Podle něj největší sociální síť používá jen 51 % teenagerů ve věku 13–17 let, což je oproti průzkumu z roku 2015 pokles o celých 20 procentních bodů.

Facebook tak dnes používá méně lidí v této věkové kategorii než streamovací platformu YouTube – ta se může pochlubit 85 procenty. V případě sociálních sítí Instagram a Snapchat je to 72 %, resp. 69 %. Během tří let zaznamenaly v tomto ohledu obě velký nárůst – v roce 2015 je používalo 52 %, resp. 41 % dospívajících Američanů.  Populární streamovací služba v té době ještě nebyla do průzkumů zařazena.

Facebook je podle dalších zjištění populárnější zejména u dospívajících, jejichž rodiče vydělávají za rok méně než 30 tisíc dolarů. Oproti tomu síť používá jen 36 % dětí z domácností vydělávajících ročně minimálně 75 tisíc dolarů.

Průzkum také zjistil, že existují rozdíly v používání sociálních médií v souvislosti s pohlavím a etnickou příslušností. Dívky preferují Snapchat více než chlapci (42 % ku 29 %), u YouTube je to naopak (39 % 25 %). Mladí Afroameričané upřednostňují Facebook více než jejich bílí vrstevníci (26 % ku 7 %). Se Snapchatem se identifikuje více bílých teenagerů než Hispánců a černochů (41 % ku 29, resp. 23 %).

Průzkum společnosti Pew Research Center není jediným, který poukazuje na úbytek mladých uživatelů Facebooku. Podle únorového průzkumu provedeného společností eMarketer vyplývá, že počet amerických uživatelů ve věku od 12–17 let se oproti loňsku snížil o 9, 9 %.

 

Zdroj: theguardian.com