Podle průzkumu Samsungu bere skoro polovina Čechů televizor jako kulisu a čtvrtina u ní usíná

Samsung si u příležitosti představení nového lifestylového televizoru The Frame nechal zpracovat průzkum, ze kterého vyplývá, že téměř polovina Čechů vnímá televizor jako kulisu, čtvrtina u něj pravidelně usíná, pro více než 60 % televizor znamená ten pravý domácí odpočinek nebo že u sledování se pravidelně se svou rodinou schází dvě třetiny z nich. Průzkum proběhl na reprezentativním vzorku 525 Čechů ve věku 18–65 let.

   46 % dotázaných uvedlo, že televize jim slouží pouze jako kulisa při jiných činnostech, které dělají přes den ve stejné místnosti, a každý čtvrtý ji dokonce využívá pro pravidelné usínání. Televizor Češi nejčastěji umisťují do obývacího pokoje, který je pro ně synonymem odpočinku u sledování filmů, seriálů, sportovních přenosů i dalšího vysílání. Pro 61 % dotázaných je navíc televizor ústředním bodem, podle nějž se řídí zařizování zbytku místnosti. Většina Čechů – 68 % – televizor konkrétně umisťuje na komodu či televizní stolek při zdi.

   „Téma umístění televizorů je při zařizování interiéru vždy intenzivní. Mnohdy by si lidé i přáli pověsit si televizor na zeď, kde by se vyjímal čistě a elegantně, ale odrazuje je od toho množství nevzhledných kabelů, případě nutnost sekání do zdi. Je proto skvělé, že výrobci televizorů jdou svým zákazníkům naproti a začali nabízet nejrůznější řešení tak, aby byla instalace co nejjednodušší a výsledek přesto maximálně efektní. Příklady jsou neviditelný kabel, který vede do televizoru signál i elektřinu zároveň, nebo držák na stěnu bez nevzhledných mezer. Designové stojany a pěkně řešená záda zase umožňují umístit televizor v prostoru,“ uvedla interiérová designérka Ivanka Kowalski.

   Z průzkumu také vyplynulo, že chytrý televizor má nyní skoro 60 % Čechů a že další čtvrtina si jej plánuje v blízké budoucnosti koupit. Zjistil však i to, že Češi jen málo využívají chytré funkce a v tomto ohledu se stále více spoléhají na smartphony.

   Průzkum dále zjistil, že ke společnému sledování televize se svou rodinou se alespoň jeden den v týdnu sejdou dvě třetiny lidí, přičemž třetina tak činí denně, nebo že více než polovina Čechů dbá rad lékařů a má při sledování televizoru ve tmě rozsvícený i jiný zdroj světla.

   Televizor The Frame je na českém trhu dostupný již nyní a prodává se variantách s úhlopříčkami 43–65 palců. Verze s nejmenší úhlopříčkou stojí 24 990 Kč, 49palcová 29 990 Kč, 55palcová 34 990 Kč a největší 44 990 Kč. Pokud si zákazník televizor koupí do 31. 12. 2019, získá zdarma vyměnitelný rám v hodnotě až 3 490 korun a předplatné aplikace Obchod s uměním na čtyři měsíce.

Zdroj: tisková zpráva společnosti Samsung