Foto: Unsplash

Proč Apple umožnil uživatelům vlastnoruční opravy?

Produkty společnosti Apple dosud neměly příliš dobrou pověst, co se týče oprav a servisu hardwaru. V minulém týdnu jsme vám přinesli zajímavou novinku – jablečná společnost se totiž rozhodla uživatelům poskytnout manuály, součástky i nástroje potřebné pro opravu, čímž chce podpořit všechny, kteří mají chuť i schopnosti si svůj iPhone nebo Mac (s čipem M1) vlastnoručně opravit.

Tento krok nicméně mnohé překvapil a ihned se začalo spekulovat o tom, co k němu Apple vedlo. Asi nejpravděpodobnější je, že jde o výsledek kombinovaného tlaku spotřebitelů, regulačních orgánů, akcionářů i tlaku, který vznikal uvnitř samotné společnosti. Podle uniklých e-mailů zaměstnanců Apple z roku 2019 totiž vyšlo najevo, že řada z nich by právě tento krok podpořila.

Svou roli však hraje i tlak regulačních orgánů a velmi pravděpodobně i vstřícný krok k uživatelům, kteří dlouhodobě požadovali právo na opravu. Současné rozhodnutí však můžeme považovat také za rozšíření programu, který byl zahájen v loňském roce a v jehož rámci Apple začal poskytovat náhradní díly a servisní školení třetím stranám, které splňují požadavky společnosti.

Ačkoli jde o chvályhodný krok, zatím není jasné, do jaké míry Apple tento typ oprav poskytne. Prozatím nabízí prostředky pro opravy iPhone 12 a 13, později by měly být dostupné i sady pro opravu počítačů Mac vybavených čipy M1.

Je ale pravděpodobné, že k podobnému nebo stejnému kroku se přidá více výrobců smartphonů i další spotřební elektroniky, a že se tak zopakuje lavinový efekt, kterého jsme byli svědky například u odstranění konektoru pro sluchátka.

Zdroj: engadget.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.