Prodeje hudebních nosičů byly v USA loni vyšší než příjmy z downloadu hudby

Prodeje hudebních nosičů v USA loni překonaly příjmy z downloadu hudby, a to o 200 mil. dolarů. Tržby z fyzického prodeje činily podle organizace RIAA (Recording Industry Association of America) 1,5 mld. dolarů.

Nutno však podotknout, že oba prodejní kanály zaznamenaly pokles, jen u fyzických prodejů to bylo méně (konkrétně o 4 %, zatímco u downloadu o 25 %). To na první pohled může vypadat zvláštně, nicméně čísla to nejsou náhodná – situaci v hudebním průmyslu totiž v posledních letech velmi podstatně ovlivňují hudební streamovací služby jako Spotify, Apple Music, Amazon Music Unlimited, SoundCloud a mnohé další.

Podobně jako u videoher si i v případě hudby čím dál větší počet lidí raději vytváří digitální než fyzické knihovny, což zajišťují právě hudební streamovací služby se stále se rozšiřujícími funkcemi. Potřeba vlastnit hudbu na nosičích postupně klesá i u hudebních nadšenců.

Čísla za rok 2017 o tom jednoznačně vypovídají, neboť příjmy z těchto služeb tvořily 65 % veškerých příjmů hudebního průmyslu a činily 5,7 mld. dolarů. Podle statistiky je to nezadržitelný trend – v roce 2014 to bylo jen 1,8 mld., o rok později 2,3 mld. a v roce 2016 již

4 mld. dolarů. Příjmy z těchto platforem stoupají v závislosti na stále vyšším počtu subskripcí (přesněji řečeno subskripcí plných služeb, nikoli limitovaných). V roce 2016 si služby předplatilo průměrně necelých 23 mil. uživatelů, o rok později již zhruba o 12 mil. více.

Zajímavostí je, že i když prodeje fyzických hudebních nosičů klesají, jeden nosič se statistice vymyká – gramofonové desky zaznamenaly v loňském roce oproti předloňskému 10% nárůst tržeb, a to na 395 mil. dolarů.

 

 

Zdroj: techspot.com, riaa.com