https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/RandySchranz.JPG

Prototypový elektromobil automobilky Volkswagen vyhrál nejznámější závod do vrchu

Závod Pikes Peak Hill Climb, ačkoliv není nejznámější, patří ve své kategorii k nejprestižnějším na světě. Jedná se o tradiční závod do vrchu, který se jezdí už od roku 1916. Jeho trasa měří dvacet kilometrů, během kterých musí automobily překonat převýšení 1439 metrů. Tuto trať si pro její náročnost vybrala řada automobilek k testování svých vozů.

Loni v říjnu oznámila automobilka Volkswagen, že vyvíjí speciální elektromobil s názvem ID R Pikes Peak, o kterém doufala, že dokáže překonat dosavadní rekord trati. Automobil byl veřejně představen letos v březnu a minulý týden se postavil přímo na slavnou trať.

Není to poprvé, co se tohoto závodu elektromobil účastnil, automobilka Honda se svým elektricky poháněným autem CR-Z v roce 2015 dokonce vyhrála. Zatím posledním zástupcem kategorie elektrických automobilů byl FF91, který se účastnil v loňském roce, avšak bodovat nedokázal.

Dosavadní rekord trati držel Sébastien Loeb s Peugeotem 208 T16 Pikes Peak, který v roce 2013 dokázal zajet čas 8:13.878. Ten se podařilo Volkswagenu překonat o více než deset vteřin a na prvním místě historické tabulky se tak objevila hodnota 7:57.148. A to i díky rekordní maximální rychlosti, přes 144 kilometrů za hodinu.

Elektrické automobily mají v závodě Pikes Peak Hill Climb dvě zásadní výhody. První z nich je lepší zrychlení, které mohou využít v náročném terénu plném zatáček a druhá je potom fakt, že řidší vzduch ve výškách nemá vliv na jejich výkon.

O svém vítězném automobilu nezveřejnila společnost Volkswagen příliš podrobností. Jedinou ověřenou technickou informací je, že prototypový automobil využívá pohnou jednotku MEB, která by se měla stát základem budoucích generací elektromobilů Volkswagen.

Zdroj: electrek.co

https://twitter.com/volkswagenms/status/1010922152546258944