Recenze: Herní set Yenkee Ambush – ideální vstup do světa hráčů

Plusy

• Pěkný vzhled
  • Podsvícení
  • Cena

Mínusy

• Klávesnice není mechanická

Hrajete rádi počítačové hry a chcete své hraní posunout o kousek dál? Máte doma začínajícího hráče a chcete mu udělat radost? Pak je pro vás herní set Yenkee Ambush jako dělaný, zajistí totiž základní vybavení, které ke hraní počítačových her potřebujete, a herní zážitek je díky němu mnohem intenzivnější.

Pro každého hráče počítačových her jsou kvalitní periferie velmi důležité a mohou často při hraní rozhodovat o prohře nebo vítězství. Kancelářská myš a klávesnice můžou dobře sloužit k základnímu seznámení se hrou, avšak při hraní po síti proti živým protivníkům je lepší vybavení pro plnohodnotné hraní nezbytné. S klávesnicí je to podobné a díky sluchátkům se hráči podaří ponořit se více do hry, efektivně komunikovat s přáteli a zároveň neobtěžovat herním hlukem své okolí. A přesně tyto tři periferie obsahuje velká krabice Yenkee Ambush, kterou si v dnešní recenzi vyzkoušíme.

První rozbalení

Krabice s celým herním setem je opravdu veliká a pro pohodlné nošení má praktické poutko. Po jejím otevření se objeví tři další krabice a kartonová vycpávka, která zajišťuje, aby se o sebe krabice nepotloukly a nepomačkaly se. Jednotlivé krabice jsou v hlavní bedýnce umístěny skutečně natěsno a při vytahování první z nich je dobré dát si pozor, aby ji člověk zbytečně neponičil. Tři krabice obsahují tři výše zmíněné periferie a plakát formátu A3 s motivem robota.

Celý set je postavený na jednotném designu, jemuž dominuje černá barva, která je narušována žilkovaným podsvícením. Barvu lze u klávesnice a myši měnit, u sluchátek zůstává modrá. Jednotlivé prvky na sobě mají výčnělky a ostré hrany, které při použití nepřekáží ani nepomáhají a jejichž účelem je pouze dokreslení agresivního designu, jako by chtěly říct: „Tak na tohohle hráče si dej pozor.“

Pojďme se podívat, co nám můžou nabídnout jednotlivá zařízení. Po vyjmutí kartonové vycpávky jsme z krabice vyndali jako první myš, tak ji pojďme otestovat.

Herní myš Yenkee YMS 3017 Ambush

Myš při prvním kontaktu padne velmi příjemně do ruky, zvláště pokud máte větší dlaň. Prsty automaticky spočinou tam, kde mají, a palec s prsteníčkem a malíčkem najdou oporu na rozšířené základně myši. Ta také zvyšuje stabilitu myši a dodává pocit větší plynulosti pohybů. Tělo myši je z plastu, který je upravený, jemně strukturovaný a příjemný na dotyk. Plastové jsou bohužel i spodní pojezdy myši, škoda, že si na nich Yenkee nedal více záležet. Velmi nás také potěšil opletený 1,7 m dlouhý kabel, který se díky své konstrukci neláme, ladí s designem myši a díky jeho délce hráče nijak neomezuje.

Myš má kromě standardních dvou tlačítek a kolečka další tři tlačítka navíc, která jistě najdou bohaté využití. V základním nastavení funguje prostřední tlačítko umístěné nad kolečkem jako okamžitý přepínač barvy podsvícení, se kterým je spjata různá citlivost myši. Tu si tak můžete měnit plynule za běhu, jak budete chtít. Další dvě tlačítka jsou umístěna na levém boku myši a v případě, že myš drží pravák, je lze pohodlně ovládat palcem. Všechna tlačítka myši jsou programovatelná, a pokud si nevyberete z velké nabídky, kterou nabízí přiložený software (nabízí například střelbu dávkou prostřednictvím funkce trojklik, nastavení konkrétní klávesy nebo kombinace kláves), můžete si k tlačítkům přiřadit konkrétní makro programy.

Co hráči na myši opravdu ocení, je rozsah její citlivosti. Ten si můžete nastavovat od 250 do 3 200 dpi, takže bude vyhovovat opravdu každému a hodí se k hraní strategií i stříleček. V kombinaci s tím, že odezva myši je 1 ms, její technické vlastnosti umožní hráči být skutečným online predátorem.

Sluchátka s mikrofonem Yenkee YHP 3020 Ambush

Sluchátka jsou pro hráče důležitá proto, že jej dokáží udržet uvnitř virtuálního světa a umožnit mu plné soustředění na hru. Sluchátka Yenkee YHP 3020 jsou stavěná tak, aby hráči v tomto přinesla veškerý komfort. Svojí konstrukcí se nijak neliší od jiných sluchátek s hlavovým mostem a krytím celých uší.

Při nasazení jsou sluchátka velice pohodlná, hlavový most je pohodlně polstrovaný, jeho pero není příliš tvrdé, takže sluchátka ze strany do hlavy netlačí. Zároveň však drží dostatečně pevně, aby z hlavy nesklouzla ani při prudším pohybu. Polštářky kolem uší jsou pohodlné, ale bohužel netlumí okolní hluk úplně dokonale. Hlavový most umožňuje několik stupňů vysunutí a sluchátka se dokáží přizpůsobit malým i velkým hlavám.

Sklápěcí mikrofon mají sluchátka umístěný na levé straně a jeho konstrukce je z pevného plastu, natočeného směrem k ústům. S jeho sklápěním je potřeba získat určitou praxi, protože vyžaduje použití většího množství síly. Díky tomu se mikrofon sám nesklápí, avšak otázkou je, jak si svou stabilitu tato konstrukce udrží při častější změně polohy. Kabel mají sluchátka podobně jako myš opletený a vede v jednom svazku. Na něm se nachází ovladač hlasitosti, který je jediným ovládacím prvkem na celých sluchátkách. Dvacet centimetrů před koncem se kabel roztrojí na mikrofonovou a sluchátkovou zástrčku. Třetí je USB zástrčka, která slouží k podsvícení sluchátek, která mají stejně jako zbytek setu barevné žilkování. U nich však na rozdíl od ostatních nelze barvu podsvícení měnit.

Kvalita sluchátek je pro hraní dobrá, zvukový projev je čistý, jednotlivé hlasy a zvuky jsou dobře rozlišitelné a dá se dobře identifikovat, z jakého směru přicházejí. Pro naprosté odhlučnění je nutné hlasitost sluchátek zvýšit, což by nemuselo být každému příjemné.

Při poslechu hudby z kvalitnějšího zdroje je na zvuku slyšet, že Yenkee YHP 3020 jsou sluchátka určená ke hraní her a ne k poslechu hudby. Její podání je ploché a zní jakoby z dálky, zvukový systém sluchátek nedokáže dostatečně prokreslit vysoké tóny a basy téměř úplně chybí. Sluchátka stíhají výkonově a nechrčí, ale to je bohužel jediný klad, který jsem při soustavnějším používání zaznamenal.

Mikrofon je pro hráčské potřeby plně dostačující, reaguje rychle a je mu dobře rozumět. Jeho umístění je praktické, protože dokáže dobře snímat hlas a zároveň nijak nepřekáží a nehrozí ulomení pacičky s mikrofonem při neopatrném pohybu.

Herní klávesnice Yenkee YKB 3100

Klávesnice není pro většinu hráčů tak důležitou periferií jako myš, přesto i ta může vylepšit zážitek z hraní a pomoci k nejednomu vítězství. Klávesnice Yenkee YKB 3100 dobře zapadá do gamingového setu svým designem, ale oproti ostatním dvěma zařízením nabízí bohužel nejmenší přidanou hodnotu. Spíše než gamingovou bych ji nazval designovou multimediální klávesnicí.

Po vizuální stránce je klávesnice atraktivní, a to díky podsvícení a žilkování, které pokrývá celou její plochu. Kolem dokola má rozšířené okraje, které nahoře na bocích slouží jen designu, ve spodní části o ně lze pohodlně opřít ruce. Celá klávesnice má oproti kancelářské zvýšenou váhu, takže je na stole i při silnějším zatlačení stabilní a poskytuje dobrou oporu pro ruce. Výklopné nožičky v zadní části umožnují dvoupolohové nastavení podle individuálních potřeb uživatele. Barvu podsvícení klávesnice lze měnit stiskem kláves „Fn Scroll“ na fialovou, červenou a modrou.

Její rozložení je klasické QWERTY s deseti tlačítky na ovládání multimédií v horní řádce klávesnice. Další programovatelná funkční tlačítka nicméně chybějí. Klávesnice nemá mechanické spínače, což však v této cenové kategorii ani nelze předpokládat. Bohužel i na poměry membránových klávesnic má pomalejší odezvu a psaní na ní není příliš pohodlné.

Herní set Yenkee Ambush poskytne dobrý vstup na pole mírně pokročilého hraní počítačových her a představí možnosti, které běžné kancelářské periferie hráči neposkytnou. Jeho jednotný design dobře ladí a dodá hráči sebevědomí. Celý set cílí především na začínající a mírně pokročilé hráče a je pro ně dobrým odrazovým můstkem. Velmi kvalitní je především myš, které se nedá mnoho věcí vytknout, sluchátka poskytují dobrý herní zvuk, avšak pro poslech kvalitní hudby určena nejsou. Klávesnice je určitě použitelná, ale pokud se hráč rozhodne věnovat gamingu víc, pravděpodobně přejde na dražší mechanickou.

Fotogalerie: