Foto: Unsplash

Sony chce dostihnout konkurenci v oblasti živých služeb a MR

Společnost Sony plánuje investovat do výzkumu a vývoje v oblasti her, hlavně do živých služeb ve stylu Fortnite a smíšené reality. Ve fiskálním roce 2023 bude do tohoto segmentu investovat 2,13 miliardy dolarů, což představuje přibližně 40 % výdajů na výzkum a vývoj v celé společnosti a více než dvojnásobek toho, co investovala v roce 2020. Cílem je lépe konkurovat v oblasti cloudových her a virtuální reality, zejména pokud se uskuteční akvizice Activision Blizzard společností Microsoft.

Společnost Sony tradičně spoléhala na příběhové herní trháky, jako jsou God of War a Horizon Zero Dawn, ale hry pro živé služby využívají jiný model. Namísto vývoje jedné hry vytvářejí tituly, které lze v průběhu času aktualizovat a generovat příjmy z nového obsahu, například se jedná o sezónní mapy, skiny a zbraně. Dobrým příkladem jsou Overwatch či League of Legends.

Společnost v této oblasti za konkurenty zaostává – v roce 2021 měla pouze jednu hru v rámci živé služby, ale do března 2026 jich plánuje mít ve svém portfoliu 12. Za tímto účelem chce do března 2024 vynaložit 55 % vývoje her pro PS5 na hry živé služby a do března 2026 dokonce 60 %. Podle zprávy by měla využít akvizici společnosti Bungie.

Sony chce také více investovat do tzv. metaverza tím, že posílí vývoj v oblasti rozšířené reality (VR, AR, smíšená realita atd.). Hodlá spojit zdroje devíti zahraničních herních studií, která zcela nebo částečně vlastní, včetně Epic Games, jejichž Unreal Engine pomáhá pohánět aplikace pro rozšířenou realitu.

Zvýšené investice ukazují význam her pro celkové portfolio společnosti Sony. Segment her a síťových služeb nyní tvoří velkou část příjmů společnosti.

Zdroj: engadget.com