Foto: Unsplash

Spotify investuje do podcastů – oznámila akvizici dvou velkých technologických společností

Spotify nadále investuje do podcastů – oznámila, že koupí společnosti Chartable a Podsights. To jsou dvě nejvýznamnější společnosti zabývající se marketingem a reklamou v oblasti podcastů. Cena akvizice nebyla zveřejněna, nicméně se jedná o první velkou akvizici, kterou společnost v letošním roce uskutečnila.

Podsights i Chartable umožňují provozovatelům podcastů a audio stanic zjistit, kdo daný pořad poslouchal, zda konkrétní posluchač slyšel v rámci daného pořadu reklamu a zda po jejím vyslechnutí podnikl nějakou akci. Spotify uvedla, že plánuje technologii Podsights využít i mimo podcasty a zavede ji do „celé platformy Spotify, včetně zvukových reklam v rámci hudby, videoreklamy a zobrazování reklamy“.

Co se týče akvizice společnosti Chartable, tak ta je zaměřena spíše na samotné podcastery než na inzerenty, a to zejména díky technologiím jako je SmartLinks. „Tyto nástroje usnadní vydavatelům proměnit informace o publiku v konkrétní produkt, a rozšířit tak počet posluchačů,“ píše Spotify. Jde tedy jednoduše o to, zjistit preference posluchačů a nabídnout jim přesně takový produkt, který si přejí.

Vzhledem k tomu, že Spotify se snaží, aby její platforma byla v oblasti audia nejlepší mezi konkurencí, tato akvizice je zcela zásadní. Pokud totiž chce, aby si inzerenti kupovali reklamy na její platformě, pochopitelně musí co nejpřesněji vědět, kdo tyto reklamy poslouchá a co po jejich poslechu udělá. Marketingová analýza je zcela zásadní i pro tvůrce pořadů, kteří tak budou mít jistotu, že neinvestují zbytečně. Akvizice tak pomůže jak inzerentům, tak i samotným tvůrcům.

Zdroj: theverge.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.