Spotify nabídne prostřednictvím nové aplikace neplatícím uživatelům více hudby

Spotify přichází s novou mobilní aplikací pro neplatící uživatele, která jim nabídne více hudby. Uživatelé budou mít plný přístup k asi 750 skladbám (zhruba 40 hodinám hudby) a 15 vybraným playlistům. Aplikace sice bude mít oproti minulosti mírnější omezení, platící uživatel bude nicméně stále ve výhodě.

Neplatící uživatelé budou moci všechny skladby přehrávat libovolně, což předtím nebylo možné, a také budou moci je libovolně přeskakovat. Omezení spočívá v tom, že všechny playlisty generuje Spotify na základě individuálních preferencí uživatele, přičemž jsou neustále aktualizovány (většina z nich každých 24 hodin). K dispozici budou např. playlisty Disccover Weekly, Release Radar nebo Daily Mix. Dalším omezením je to, že pokud si bude chtít uživatel přehrát stejnou skladbu po skončení znovu, bude muset strpět krátkou reklamu.

Nová aplikace bude mít vylepšené algoritmy strojového učení a nabídne tak co možná nejpřesnější doporučení konkrétní hudby uživateli. V potaz přitom nebude brát jen nejčastěji přehrávané skladby, ale i skladby v okolních playlistech, a dokonce i samo jméno playlistu ve vztahu k podobně pojmenovaným playlistům od jiných uživatelů.

Kromě toho Spotify slibuje menší náročnost na streamování dat a uživatelé si bude moci v nastavení vybrat low-data režim. Tento mód prý sníží vytížení dat při streamování hudby v rámci sítě 3G až o 75 %. Jistými změnami prošlo i UI – např. byly sloučeny lišty vyhledávání a prohlížení. K dispozici je tak pouze lišta hledání, pod níž lze vytvářet nové playlisty s asistencí.

Největší hudební streamovací služba má v současnosti celkem 90 mil. uživatelů, z nichž je 70 mil. platících. Jejím největším konkurentem je služba Apple Music s více než 40 mil. (jen za měsíc jí přibylo zhruba 2 mil. uživatelů). Obě platformy si za měsíční předplatné účtují 10 dolarů.

 

Zdroj: theverge.com, digitaltrends.com