pixabay.com

Spotify omezila podcastery vydělávající na obsahu s bílým šumem

Nedávno jsme vás informovali o tom, že Spotify zvažuje odstranění podcastů s bílým šumem, jelikož kvůli nim přichází o zisk. K tomu prozatím nedošlo, nicméně platforma podniká další kroky proti tvůrcům tohoto obsahu. Podle agentury Bloomberg nebudou mít tvůrci podcastů s bílým šumem od 1. října nárok na účast v programu Spotify Ambassador Ads. V rámci tohoto programu Spotify platí podcasterům za čtení reklam na vlastní produkty. Jeho cílem je přimět více lidí, aby pro platformu vytvářeli obsah.

Agentura Bloomberg již dříve informovala, že někteří podcasteři, kteří vytvářejí pořady o bílém šumu, vydělávají až 18 000 dolarů měsíčně, a to z velké části díky tomu, že jim za umístění reklamy platí sama společnost Spotify. Ta na nich však prodělávala. Reklamy v rámci tohoto typu obsahu totiž nejsou tak efektivní, jelikož posluchači bílého šumu obvykle nejsou příliš pozorní (zpravidla si bílý šum pouštějí jen jako podkres na pozadí), reklamy tedy neměly požadovaný účinek.

Spotify tvrdí, že tvůrci podcastů s bílým šumem budou moci i nadále vydělávat peníze prostřednictvím přímé podpory od posluchačů, placeného členství a automatických reklam. Tímto krokem se však odřízne klíčový zdroj příjmů. Na druhou stranu to může být výhodné pro posluchače, kteří si chtějí jen poslechnout cvrlikání ptáků nebo bouřku, aniž by je někdo rušil.

Mimo to společnost Spotify zvýšila hranici pro způsobilost pro Ambassador Ads. Podcasty nyní musí mít 1 000 unikátních posluchačů za 60 dní (oproti původním 100), aby se mohly programu účastnit.

Společnost také plánuje požádat více podcasterů, aby se zapojili do programu automatických reklam. Spotify uvedla, že se o příjmy z těchto reklam bude dělit s provozovateli podcastů napůl, čímž se odchýlí od předchozího přístupu, kdy platila paušální částku na základě počtu zobrazení.

Zdroj: engadget.com