Super Mario Run již vydělal 60 mil. dolarů, většinu příjmů generuje iOS

Mobilní hit Super Mario Run vydělal za dva a půl roku od svého vydání již 60 mil. dolarů. Většinu příjmů utržil z platformy iOS, konkrétně 77 % (neboli 46 mil dolarů). Celých 90 % příjmů pochází ze zemí mimo Japonsko.

Úspěch hry dokazuje, že snaha Nintenda výrazněji proniknout na mobilní herní trh se mu vyplácí. Titul vyšel v prosinci roku 2016 jako exkluzivita na iPhony sedmé řady a na Android  se dostal o tři měsíce později. Na obě platformy si jej dosud stáhlo přes 200 mil. hráčů, přičemž nejvíce z nich (43 %) pocházelo z USA (z Japonska pouze 17 %). V červnu se ze všech mobilních her Nintenda z hlediska výše tržeb umístil na třetím místě. Předběhly jej jen hry Animal Crossing: Pocket Camp a Fire Emblem Heroes.

I když „androidí“ platforma vygenerovala podstatně méně peněz, příjem z ní se v poslední době postupně zvyšuje – tržby z jejího obchodu Google Play tvořily za první tři měsíce letošního roku již 35 % veškerých tržeb. Informace o druhém kvartálu zatím nejsou známy, je však pravděpodobné, že trend zvyšování podílu Androidu bude pokračovat.

Pro japonského videoherního obra je každopádně momentálně výnosnější platformou iOS a podle všeho ji bude mít i nadále za primární. Vzhledem k tak velkému úspěchu hry může být pro někoho překvapivý jeho výrok, že titul ještě není přijatelně profitabilní. Vysvětlení je však jednoduché – Super Mario Run stojí jen 9,99 dolarů, takže zisk se generuje pomaleji.

 

Zdroj: phonearena.com, sensortower.com, theverge.com