Switch se přízni herních vývojářů těší stále více

Hybridní konzole Switch od Nintenda se těší přízni herních vývojářů stále více. Svědčí o tom výsledky ankety organizátorů akce GDC (Games Developers Conference) několik týdnů před jejím začátkem. Zatímco v minulém roce (ještě před vydáním konzole) uvedlo jen 5 % vývojářů, že má v plánu vyvíjet hry i pro Switch, letos to bylo již 12 %.

36 % vývojářů konzoli zařadilo mezi platformy, o které se nejvíce zajímají, což ze Switche v průzkumu dělá třetí nejatraktivnější platformu. (První je PC s 59 %, druhá  konzole PS4 s 39 %.) Kromě toho podle 28 % vývojářů, kteří vyvíjejí hry na různé platformy, se jejich tituly na Switchi prodávaly lépe.

Kromě toho se organizátoři vývojářů ptali, jaký je z jejich strany zájem o vývoj titulů pro virtuální a rozšířenou realitu. Zde výsledky ankety na rozdíl od Switche ukázaly, že o tyto platformy dnes tak velký zájem není a z roku na rok klesl. Pouze 19 % dotázaných sdělilo, že momentálně pracuje na VR nebo AR hře, a jen 17 % uvedlo, že jejich příští hra vyjde (i) na tyto platformy. V loňském roce přitom na VR nebo AR hře pracovalo 24 % vývojářů, přičemž 23 % o tom uvažovalo.

Průzkum též ukázal, že u některých hráčů nepopulární loot boxy z her jen tak nezmizí. Se jejich zavedením totiž v příští hře počítá 11 %. Popularitě se mezi tvůrci her těší DLC – 23 % respondentů uvedlo, že příští titul plánuje rozšířit právě takto. 22 % vývojářů se chystá do příštího titulu implementovat možnost nákupu herních předmětů a 13 % upřednostňuje model placeného předplatného. Průzkumu se zúčastnilo 4000 herních vývojářů.

Letošní ročník GDC se uskuteční 19.–23. března v San Fransiscu. Jde o největší mezinárodní setkání profesionálů pracujících v herním průmyslu, např. herních designérů, výtvarníků, producentů apod. Série konferencí zahrnuje mimo jiné přednášky nebo vzdělávací workshopy.

 

Zdroj: gamesindustry.biz