Tržby Uberu v USA vzrostly, Lyft však také stále sílí

Společnost Uber s končícím rokem může začít bilancovat. Byl to pro ni podle všeho zatím nejhorší rok, ve kterém došlo mimo jiné k výměně šéfa, ke sporu mezi akcionáři a také proti ní byly zahájeny v lednu dvě internetové kampaně #deleteUber. Poslední data však naznačují, že alespoň v USA se její byznys vzpamatovává.

Podle společnosti Second Measure citované webem recode.net se příjmy Uberu v USA zvýšily od března do září o 15 %. Tržby jeho rivala Lyftu však byly vyšší, zvýšily se za stejné období o 33 %. Podle zdrojů webu však zatím není Lyft v USA ziskový. Tento rok nicméně mohutně expandoval, své pobočky rozšířil do 160 nových měst a dnes působí celkem ve 360 městech. Nedávno navíc dosáhl milníku v podobě milionu jízd za den a jeho řidiči najedou dohromady 560 000 000 km za rok.

Oproti tomu Uber věnoval své úsilí expanzi jak na americkém, tak zahraničním trhu a zmíněného milníku dosáhl již v roce 2014. Jeho prioritou je nyní hlavně zlepšit image společnosti, o což se chce pokusit nový šéf Dara Khosrowshahi. Ten v minulých dnech připustil, že minulé vedení bylo ve svém podnikání „poněkud agresivní“ a jeho cílem je být konsenzuálnější, pokud jde např. o dohody s příslušnými regulátory. Např. v Brazílii souhlasil s tím, že se Uber podvolí nové legislativě, podařilo se mu však vyjednat jisté ústupky.

Nebude to mít do budoucna podle všeho tak jednoduché jako kdysi. Tržní podíl Lyftu stále roste a dnes dosahuje 22 %, zatímco před rokem to bylo ještě méně než 20 %. Uberu se tržní podíl během roku snížil a nyní mu patří 74 %, přičemž minulý rok to bylo ještě 84 %.

Od září tohoto roku používalo 71 % amerických zákazníků v oblasti sdílených jízd výhradně Uber, zatímco 19 % preferovalo Lyft. Pouze 10 % zákazníků používalo obě služby.

 

Zdroj: recode.net