Tržby z globálního esportového trhu prý letos přesáhnou miliardu dolarů

Příjmy z globálního esportového trhu podle predikce společnosti Newzoo letos poprvé v historii přesáhnou miliardu dolarů, konkrétně to prý bude 1,1 miliardy. Znamenalo by to z roku na rok nárůst o 26,7 %.

Lídrem trhu prý budou opět USA, které by měly vygenerovat 409,1 mil. dolarů, a sekundovat by jim měla Čína s 210,3 mil. dolary. Podle firmy bude trh růst i v následujících letech a do roku 2022 vygeneruje příjmy ve výši zhruba 1,8 mld. dolarů,

Nejvíce tržeb prý letos opět vygeneruje sponzorství (456,7 mil. dolarů; meziroční nárůst o 34,3 %), mediální práva (251,3 mil. dolarů; nárůst o 41,8 %) a reklama (189,2 mil. dolarů; zvýšení o 14,8 %). Zbytek příjmů tvoří merchandising a prodeje vstupenek na esportové eventy a příspěvky od herních vydavatelů.

Růst analytici společnosti očekávají i v oblasti sledovanosti – esportové události si prý letos nenechá ujít téměř 454 mil. lidí. Sledovanost prý bude vyšší hlavně díky rostoucí popularitě žánrů battle royale nebo MOBA a obecně stále se zvyšující popularitě mobilního hraní.

Loni se konalo 737 velkých esportových eventů, které dohromady nabídly na odměnách téměř 151 mil. dolarů (meziroční zvýšení o 26 %) , na vstupenkách nicméně vydělaly o 7 % méně – 54,7 mil. dolarů.

Nejsledovanější hrou na kanálech Twitch a YouTube byla „trvalka“ League of Legends, kterou sledovalo přes 347 mil. diváků, druhou nejsledovanější byl další evergreen CS: GO (274,9 mil. diváků) a třetí DOTA 2 s 250,4 mil. diváků.

 

Zdroj: gamesindustry.biz