Foto: Unsplash

Twitter povolil reklamy na konopí

Twitter od 15. února umožňuje na platformě zobrazovat reklamy na konopí. Společnost tuto informaci zveřejnila na svém blogu. Umožní inzerentům propagovat produkty a služby týkající se konopí (CBD i THC).

Aby to bylo možné, musel Twitter zmírnit své zásady. Nyní platformě umožní zprostředkovat podstatně více reklam na konopí než ostatní platformy, jako je Facebook, Instagram a TikTok. Společnost přitom již dříve povolila reklamy na CBD zaměřené na některé uživatele v USA.

Na platformách vlastněných Metou mohou inzerenti propagovat konopné produkty s omezeními týkajícími se geografického zacílení a obsahu, ale THC a CBD produkty nejsou povoleny. TikTok má také přísná pravidla týkající se drog, dokonce odmítl povolit veřejná oznámení státu New York poté, co bylo konopí legalizováno pro dospělé uživatele.

Inzerenti konopí na Twitteru budou muset při propagaci svých produktů stále dodržovat určité zásady. Musí jít o předem schválené inzerenty, kteří mohou cílit na uživatele pouze v oblastech, kde mají schválenu licenci k propagaci konopných produktů a služeb. Reklamy také nemohou propagovat ani nabízet prodej konopí, s několika výjimkami pro některé produkty CBD.

Inzerenti také nesmí oslovovat ani cílit na nezletilé uživatele (mladší 21 let), zobrazovat užívání konopí, ani uvádět tvrzení o účinnosti a vlivu na zdraví.

Proč se k tomuto kroku Twitter rozhodl? Hlavním důvodem je výdělek za reklamu na konopí. Podle interních údajů totiž tweety o konopí zastínily témata, jako jsou domácí zvířata, vaření, káva i alkohol.

Zdroj: theverge.com