Foto: Pixabay, Wikimedia Commons

Twitter začíná stahovat modré odznaky ověřených účtů

Twitter už nějakou dobu mluví o zrušení starších ověřovacích značek a nyní tento plán realizuje. Sociální síť začala z profilů uživatelů odstraňovat původní bílé fajfky v modrém poli. Od nynějška bude uživatel muset zaplatit 8 dolarů měsíčně, tedy přibližně 170 korun, aby modrý odznak získal zpět. Twitterové účty společností mohou bez předplatného získat zlatou fajfku bez předplatného, zatímco účty vládních a mezinárodních organizací dostanou fajfku šedou.

Společnost zavedla ověřování v roce 2009, aby minimalizovala pokusy o vydávání se za jinou osobu, a zaměřila se na dobře známé (i když ne nutně slavné) osobnosti z oblastí jako je politika a veřejná média. Když však v roce 2022 koupil Twitter Elon Musk, prohlásil, že existuje příliš mnoho „zkorumpovaných” ověřených účtů a že je nutné od staršího systému upustit. Systém Twitter Blue charakterizoval jako způsob demokratizace kontrolních známek.

To se však nepodařilo. Twitter musel pozastavit a znovu spustit Blue poté, co trollové funkci zneužili a vydávali se za známé osobnosti, včetně samotného Muska. Společnost zavedla proces kontroly a zakázala přihlašování účtům, které existovaly méně než 90 dní. 

Twitter měl i další problémy s ověřováním uživatelů. Několik významných mediálních magnátů, včetně NPR a PBS, opustilo Twitter kvůli námitkám proti jeho označení, kdy se má jednat o „média financovaná vládou”. Podle těchto médií takové označení falešně naznačuje vliv vlády na jejich obsah, ačkoli si zachovávají přísnou redakční nezávislost. Konec starých ověřovacích odznaků tento konflikt jen podtrhuje – kritici se obávají, že Twitter ve snaze získat větší příjmy z předplatného podkopává svou důvěru.

Zdroj: engadget.com