Úřady ve Velké Británii zakázaly youtubovou „hororovou“ reklamu Spotify, mohla prý děsit děti

Britský úřad pro regulaci reklamy Advertising Standards Authority zakázal hororově laděný reklamní spot hudebního streamovacího obra Spotify, vysílaný na YouTube. Podle regulátora bylo velmi pravděpodobné, že obsah reklamy mohl děsit mladší diváky.

Ve svém rozhodnutí úřad gigantovi vzkázal, aby zajistil, že jeho příští reklamy jsou vhodné i pro děti a „patřičně cíleny“. Spotify v prohlášení uvedl, že rozhodnutí regulátora bere na vědomí a že „lituje, pokud reklama někomu způsobila rozrušení“. Dodal nicméně, že nebyla určena dětem, ale mladým lidem od 18–34 let. Podle úřadu však byla cíleně umístěna na populární videoherní kanál DanTDM (s 20 mil. předplatiteli) a naplánována tak, aby běžela před reklamním spotem na videohru určenou dětem od 10 let, takže Spotify evidentně počítal s tím, že ji uvidí i velmi mladí diváci.

Spot starý již několik měsíců ukazuje skupinu spolubydlících, kteří si pouští skladbu Havana od kubánsko-mexické zpěvačky Camily Cabellové. Píseň za chvíli probudí v evidentně nepoužívané místnosti hororově vypadající panenku v životní velikosti, která poté jednoho po druhém loví. I když obyvatelé domu vědí, že přehrávání songu způsobuje další útoky panenky, nemohou si pomoci, protože jeho melodie je zkrátka příliš chytlavá. Na konci reklamy se nad její hlavou objeví nápis „Zabijácké písně, kterým neodoláte“.

 

Zdroj: bbc.com, cnet.com