V posledním loňském čtvrtletí se na globální trh dodalo 12,5 mil. bezdrátových sluchátek, lídrem byl s velkým náskokem Apple

Ve 4. kvartálu loňského roku bylo na globální trh vyexpedováno 12,5 mil. bezdrátových sluchátek. Zdaleka největší podíl – 60 % – na něm má Apple se svými AirPody, které byly s velkým náskokem nejprodávanějšími. Druhý největší podíl má Jabra (přibližně 9 %), třetí JLab (zhruba 8 %). Informovala o tom analytická společnost Counterpoint.

Jak firma připomíná, tržní podíl cupertinského technologického obra mohl být ještě vyšší – není tomu tak prý proto, že zákazníci čekali na druhou generaci AirPodů (vydaných před několika dny) a že se velmi dobře dařilo i značkám jako JLab nebo QCY.

Druhými nejprodávanějšími sluchátky se staly Jabra Elite Active 65t a třetími Gear IconX od Samsungu.

Apple zůstal nejsilnějším na severoamerickém trhu, kde se dařilo i značkám Jabra, Samsung nebo iQ Podz. Apple naopak, stejně jako v případě smartphonů, příliš nebodoval na čínském trhu, kde jsou AirPody vnímány jako prémiový produkt (stojí zde v přepočtu kolem čtyř tisíc korun). Zde jsou dlouhodobě silné domácí značky jako QCY, Honor, Edifier nebo ENKOR, které na rozdíl od Applu nabízejí i cenově dostupné modely.

 

Zdroj: counterpointresearch.com, endgadget.com