Vlastníci elektrického vozu od Nissanu tvrdí, že byli před koupí uvedeni v omyl

Někteří britští vlastníci nové verze elektromobilu Leaf od Nissanu si stěžují, že jim automobilka před zakoupením poskytla o vozu klamavé informace. Podle jedné skupiny trvá dobití baterií až třikrát déle, než se uvádí v marketingových materiálech i na oficiálním webu. Druzí dávají najevo nespokojenost s dojezdem auta na jedno nabití – podle nich to není 378 km, jak jim bylo slibováno, ale mnohem méně.

Automobilka připustila, že délka nabíjení se může v závislosti na podmínkách lišit, odmítla však, že by zde byl problém a že by uvedla kohokoli v omyl. Britský úřad Advertising Standards Authority přesto nyní zvažuje, jestli se má touto věcí zabývat.

Ve Velké Británii se prodalo 2600 nových leafů a vozidlo bylo magazínem What Car? vyhlášeno Autem roku 2018. Řidiči absolvující dlouhé cesty však zjistili, že u nabíjecích stanic musejí strávit až dvě a půl hodiny. Loni Nissan potenciálním zákazníkům sdělil, že nabití na 80 % bude díky tzv. rychlé nabíječce zabudované v autě trvat jen 40–60 minut.

Podle stěžujících si řidičů není problém s prvními dvěma nabitími, prvním doma a druhým u první nabíjecí stanice během cesty. Problém prý nastává, když mají baterie dobít potřetí (nebo podruhé u nabíjecí stanice). Právě tehdy se prý nabíjení neúměrně prodlužuje. Problém se prý může potenciálně vyskytnout na jakékoli cestě delší než 400 km.

Jeden z nespokojených zákazníků John Weatherley webu stanice BBC sdělil, že po 480km cestě do národního parku Lake District musel čekat dvě a půl hodiny, než se jeho vozidlo dobije. Byla to jeho druhá „dobíjecí“ zastávka a při první prý zdaleka tak dlouho čekat nemusel. Podle svých slov věřil tvrzení, že každé nabití pomocí rychlé nabíječky zabere zmíněných 40–60 minut. Když si na to v dopise Nissanu postěžoval, dostalo se mu odpovědi, že rychlé nabíjení je navrženo tak, aby mohlo být použito během cesty pouze jednou, a to kvůli zachování co nejdelší životnosti baterie. Tuto informaci však automobilka na svém webu neuvádí.

Dalším zákazníkem tvrdícím, že jej reklama Nissanu – tentokrát na maximální dojezd – uvedla omyl, je Tony Pitcairn. Z jeho zkušenosti vyplývá, že na jedno nabití jeho leaf ujel maximálně 248 km, tedy podstatně méně než uvedených 378 km. I novináři časopisu What Car?, kteří jinak vozidlo chválili, při testování zjistili, že má mnohem menší dojezd – v jejich případě to bylo dokonce jen 173 km.

Nissan se pro BBC nechal slyšet, že údaj 378 km oficiálně potvrdilo měření známé jako New European Driving Cycle. Mnohé automobilky se však v poslední době začínají řídit  globálním standardem měření s názvem Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure a z něj vyplývá, že Nissan Leaf na jedno nabití ujede 269 km.

 

Zdroj: bbc.com