Vodafone ČR plánuje změnu účtování hovorů z předplacených karet, pro zákazníky je nevýhodná

Společnost Vodafone ČR chystá drobné, přesto pro některé zákazníky citelné změny v účtování svých služeb. Od léta by u svých předplacených karet měl zákazníkům účtovat každou započatou minutu hovoru jako by ji provolal celou. Doposud po první provolané minutě účtoval hovor po vteřinách poměrnou částkou, což bylo zákazníka výhodnější. Na této službě dokonce kdysi Vodafone postavil svou kampaň.

Nyní se však vrátil k účtování „postaru“. Hlavním důvodem je dle Vodafonu větší přehlednost plateb. „Ke změně dochází od 1. července. Rozhodli jsme se zjednodušit a zpřehlednit způsob účtování hovorů, účtování hovorů po minutách je také převažujícím způsobem účtování hovorů na trhu. Změna se týká pouze předplacených karet a už nyní můžeme prozradit, že připravujeme nový předplacený tarif, který představíme během léta.“ okomentoval změnu Ondřej Luštinec z tiskového oddělení společnosti Vodafone.

Krok Vodafonu vyvolal na internetu vlnu nevole. Někteří uživatelé upozorňují na to, že se jedná o čistě negativní krok, který se operátor snaží marketingovou kampaní zamaskovat. Objevily se také hlasy, že Vodafone cílí na ty nejslabší, protože předplacené karty používají často důchodci nebo sociálně slabí. Navíc cena 3,50 Kč za minutu volání je v porovnání s tarify poměrně vysoká cena. Podle komentářů na sociálních sítích chystá mnoho zákazníků přechod k jinému operátorovi. Podle mnohých se jedná o návrat do devadesátých let a “o takové retro nemá nikdo zájem.”