Zdroj: news.blizzard.com

World of Warcraft získal nativní podporu pro nové počítače Mac s čipem Apple M1

World of Warcraft se stal první hrou kompatibilní s macOS, která dokáže nativně běžet na nových počítačích Mac s čipem Apple M1. Tuto informaci oznámila společnost Blizzard Entertainment v době, kdy se nejnovější Mac počítače začaly dostávat k prvním uživatelům.

Společnost na svém fóru přímo uvedla, že „spolu s nejnovější aktualizací 9.0.2 vývojáři do World of Warcraft přidali nativní podporu pro Apple Silicon. To znamená, že klient WoW 9.0.2 nativně poběží na architektuře ARM64.“.

Nativní podpora přitom slibuje vyšší rychlost. Což potvrzují i samotní uživatelé, kteří si již aktualizovanou verzi hry na nových počítačích Mac mohli vyzkoušet na vlastní kůži. Podle nich WoW dokáže dosáhnout vynikajících 40 až 50 snímků za sekundu, což znamená velmi slušnou plynulost hraní.

Horší zprávou je to, že většina ostatních vývojářů u svých her podporu pro čip Apple M1 stále nemá. Každopádně na nových počítačích Mac si jejich majitelé mohou zahrát i stávající hry, které však musí být kompatibilní s macOS. Překlad kódu pak obstará emulátor Rosetta 2. Ovšem vzhledem k tomu, že překlad vyžaduje určitý čas, hráči musí počítat s pomalejším spouštěním her, než je obvyklé. Méně náročné hry přitom fungují lépe, než ty náročnější, u nichž – abyste získali 40 nebo 50 snímků za sekundu – je nutné nastavit grafiku na střední nebo nízký stupeň.

Zároveň již víme, že některé hry (např. Counter-Strike: Global Offensive), na nových počítačích prostě nespustíte. Zjevnou nevýhodou nových počítačů Mac je také to, že nepodporují externí grafické karty. Na druhou stranu výhodou je možnost spouštět aplikace pro iPhone či iPad, což nabízí přístup k tisícům her pro iOS.

Zdroj: pcmag.com