Xiaomi oficiálně vstoupilo na britský trh, přivezlo s sebou vlajkovou loď Mi 8 Pro

Xiaomi oficiálně vstoupilo na britský trh, když v Londýně v evropské premiéře uvedlo na scénu nejnovější vlajkovou loď Mi 8 Pro a její odlehčenou verzi Mi 8 Lite. Telefony jsou ode dneška dostupné prostřednictvím britského Amazonu a obchodů Argos, John Lewis, Carphone Warehouse a mobilního operátora Three. Společnost se také chystá 18. listopadu otevřít v Londýně svůj autorizovaný obchod.

V zemi budou k dostání zatím jen uvedené smartphony a s nimi elektrická koloběžka a fitness tracker Mi Band 3, Xiaomi má nicméně v plánu svůj sortiment v příštím roce výrazně rozšířit.

Vlajková loď se zde bude prodávat pouze za 499 liber, což je podstatně méně, než kolik stojí špičkové smartphony výrobců jako Apple, Samsung, Huawei, HTC či Sony. Jejím největším konkurentem zřejmě bude OnePlus 6T, který stojí stejně a nabízí srovnatelné hardwarové parametry i rozsah funkcí.

Momentálně čtvrtý největší výrobce smartphonů na světě to myslí s expanzí do západní Evropy evidentně vážně – již pronikl do Španělska, Francie a Itálie a loni oznámil, že chce v dohledné době na starém kontinentě otevřít až dva tisíce svých obchodů.

Popularitu si Xiaomi nejen v Evropě získalo smartphony s velmi příznivým poměrem cena/výkon, kdy se na rozdíl např. od Applu zaměřuje na prodej co největšího počtu cenově dostupných produktů, které mají nízkou marži, nikoli na prémiové produkty a vysokou marži. Letos v dubnu v této souvislosti oznámilo, že jeho marže z prodeje hardwarových produktů nikdy nepřekročí 5 %.

 

Zdroj: bbc.com, theverge.com