Xiaomi ovládlo ve 4. čtvrtletí loňského roku indický trh se smartphony

Společnost Xiaomi se v posledním čtvrtletí loňského roku stala jedničkou indického trhu se smartphony a porazila tak i dosavadního lídra Samsung. Společnost v předmětném období prodala zhruba o 11 % více telefonů než její hlavní soupeř a její tržní podíl činil 25 %, o dva procentní body více než podíl Samsungu. Konkrétně prodala zhruba 8,2 mil. smartphonů a Samsung o 900 tisíc méně. Vyplývá to ze zprávy společnosti CyberMedia Research citované webem gadgetsnow.com.

Indie je pro čínského výrobce již nějakou dobu důležitým trhem a v zemi se jeho mobilní zařízení těší značné oblibě, protože prodává telefony s velmi zajímavým poměrem cena/výkon. Prémiové značky jako Apple jsou pro průměrného Inda cenově nedostupné (např. nejnovější iPhone X se prodává za zhruba 80 tisíc indických rupií, v přepočtu za více než 1 200 dolarů). V zemi jsou populární např. cenově příznivé telefony řady Redmi nebo Redmi Note – kupříkladu nový model Redmi Note 5 vyjde zhruba na 12 tisíc rupií, což je v přepočtu asi 185 dolarů (a přibližně šestapůlkrát méně než cena iPhonu X).

Velký úspěch společnost zaznamenala zejména ve státě Maháráštra, který se na celkových prodejích podílel 13,7 procenty, a nejvíce se zde prodávat model Redmi Note 4. Podle zprávy se společnosti v Indii dařilo i proto, že v říjnu otevřela několik nových kamenných obchodů Mi Home, z nichž ve zmíněném státě zahájily provoz rovnou dva.

Nutno ale podotknout, že Samsung překonal Xiaomi v počtu prodaných telefonů za celý rok – podíl jihokorejského obra byl v tomto případě 24 %, Xiaomi se muselo spokojit s 19 %. V první „pětce“ top prodejců najdeme další tři čínské výrobce, Vivo (podíl 10 %), Oppo (8 %) a Lenovo s podílem 7 %. Těchto pět značek se loni podílelo na veškerém prodeji smartphonů v zemi 84 procenty. Samsung vládne indickému trhu již od roku 2011.

 

Zdroj: gadgetsnow.com, counterpointresearch.com