YouTube plánuje v březnu spustit placenou hudební službu

YouTube se chystá v březnu spustit placenou hudební službu s pracovním názvem Remix. Jak píše agentura Bloomberg, bude to již třetí pokus společnosti Google, jak se stát výraznější konkurencí službám Spotify a Apple Music.

Podle agentury by mohla služba uspokojit představitele hudebního průmyslu, kteří delší dobu usilují o vyšší příjmy za přehrávání hudby na populární streamovací platformě. YouTube prý již může počítat s účastí jednoho ze tří největších hudebních vydavatelství Warner Music Group a v současnosti mají probíhat jednání s dalšími dvěma, společnostmi Sony Music Entertainment a Universal Music Group. „Námluvy“ prý pokračují i s konsorciem Merlin, sdružujícím nezávislá hudební vydavatelství.

Placené služby nabízené hudebními platformami Spotify a Apple Music velkým dílem přispěly k oživení globálního hudebního byznysu, který téměř dvě desetiletí upadal. Někteří velcí hráči přesto tvrdí, že růst by mohl být ještě větší, pokud by neexistoval YouTube. Platformu totiž kritizují za to, že jim vzhledem k množství lidí poslouchajících na ní hudbu neposkytuje dostatečné finanční kompenzace. Podle agentury patří právě hudba na YouTube k nejpopulárnějším video žánrům a měsíčně přiláká přes miliardu uživatelů.

Streamovacímu obrovi se na rozdíl od zmíněných soupeřů v minulosti nepodařilo přesvědčit tolik lidí, aby si jeho hudební služby předplatili. Jedním z pokusů, jak se chtěl Google v segmentu placených hudebních služeb prosadit, bylo v roce 2011 představení hudební streamovací služby Google Play Music. O tři roky později přišla na scénu služba YouTube Music Key, jež poskytovala předplatitelům hudební videa bez reklamy. Tato služba se v roce 2016 přeměnila na YouTube Red a umožňovala uživatelům sledovat bez reklamy jakákoli videa.

Jak agentura dodává, služba Remix by měla nabídnout on-demand streamování jako Spotify a začlení do ní prvky z YouTube, jako jsou např. videoklipy. YouTube se momentálně snaží oslovovat interprety, kteří by platformě pomohli novou službu promovat.

 

 

Zdroj: bloomberg.com