YouTube TV a Hulu Live TV hlásí stovky tisíc předplatitelů

Streamovací televizní služby YouTube TV a Hulu Live TV se teší stále větší popularitě a  podle zprávy webu cnbc.com se mohou pochlubit dalším růstem počtu předplatitelů. Služba YouTube TV má nyní přes 300 tisíc platících uživatelů, zatímco Hulu Live TV  o 150 tisíc více.

Obě nicméně i tak značně zaostávají za službou Sling TV, která má podle odhadů 2 mil. předplatitelů, i za službou DirecTV Now telekomunikační společnosti AT&T s milionem platících uživatelů. Jak upozorňuje web techcrunch.com, DirecTV Now má výhodu v tom, kdo za ní stojí – telekomunikační gigant totiž nabízí svou streamovací TV službu jako součást mobilní služby za 10 dolarů měsíčně. Služba Sling TV má zase výhodu v tom, že na trhu působí již čtvrtý rok.

Služby YouTube TV a Hulu Live TV jsou oproti zavedeným hráčům stále velmi mladé. YouTube TV byla spuštěna loni v dubnu a Hulu Live TV o měsíc později. A proč je Hulu Live TV v počtu předplatitelů oproti YouTube TV zatím úspěšnější? Podle webu TechCrunch je to částečně díky větší dostupnosti. Hulu Live TV byla sice spuštěna po celých USA, nicméně čtyři  největší americké televizní sítě – ABC, CBS, Fox a NBC – ve všech městech dostupné nebyly.

YouTube TV se vydala jinou cestou – v konkrétním městě nebyla služba dostupná do té doby, než se dohodla s minimálně třemi uvedenými televizními sítěmi na vysílání jejich obsahu. Díky tomu je nyní YouTube TV dostupná v 80 % domácností. Služba navíc ještě nespustila svou aplikaci na všech platformách, pracuje se např. na podpoře streamovací služby Roku.

Přestože se zpráva stanice CNBC mezi řádky snaží i přes nárůst počtu předplatitelů význam streamovacích TV služeb poněkud bagatelizovat, má podle webu TechCrunch např. YouTube TV dobrou perspektivu, a to zejména u mladých diváků video platformy YouTube. Služba chce navíc v budoucnu přenést některé sociální prvky populární  platformy do své televizní aplikace.

Hulu hodlá svou službu též dále rozvíjet a slibuje mimo jiné větší personalizaci obsahu, live TV průvodce a stejně jako konkurent i některé sociální funkce (např. zvýraznění TV trendů mezi přáteli, vytváření seznamu doporučených pořadů nebo možnost sledovat pořady s přáteli).

 

Zdroj: cnbc.com, techcrunch.com