Foto: Unsplash

YouTube vyrazil do boje proti blokátorům reklam, uživatele tlačí do předplatného

Platforma YouTube se rozhodla jednou provždy zvítězit nad blokátory reklam a vyrazila do boje proti používání doplňků, rozšíření a programů, které jí brání v zobrazování reklam uživatelům po celém světě.

„Používání blokátorů reklam porušuje podmínky služby YouTube,“ sdělil mluvčí YouTube. „Zahájili jsme celosvětovou snahu, jež vyzývá diváky s blokátory reklam, aby povolili zobrazování reklam nebo vyzkoušeli službu YouTube Premium, která reklamy neobsahuje. Reklamy podporují tvůrce po celém světě a umožňují miliardám lidí přístup k jejich oblíbenému obsahu na YouTube.“

YouTube vytáhl do boje proti používání blokátorů již na začátku letošního roku. Nejprve uživatelům zobrazoval vyskakovací okna s upozorněním, že toto jednání je v rozporu s podmínkami používání webu, a poté na tato oznámení umístil časovač, aby se ujistil, že si je lidé přečetli. V červnu se platforma rozhodla pro agresivnější přístup a varovala diváky, že nebudou moci přehrát více než tři videa, pokud nevypnou blokátory reklam. Jednalo se o menší experiment, který měl uživatele přimět k povolení reklam nebo k vyzkoušení služby YouTube Premium, kterou nyní web rozšířil na celou svou uživatelskou základnu.

Není překvapením, že uživatelé jsou s tímto vývojem nespokojení a na sociálních sítích, jako je Reddit, se již nějaký ten pátek k tomuto tématu vyjadřují. Navíc se zdá, že jediným způsobem, jak dále sledovat videa bez reklam je zaplacení předplatného YouTube Premium. Oznámení, které diváci dostávají, totiž předplacenou službu silně propaguje. „Reklamy umožňují, aby YouTube zůstal zdarma pro miliardy uživatelů po celém světě,“ píše se v něm. A podle něj právě díky službě YouTube Premium tvůrci mohou stále dostávat peníze z předplatného.

Webová stránka v červenci zvýšila ceny služby Premium na 14 dolarů měsíčně z předchozích 12 dolarů (v České republice uživatelé nyní zaplatí 179 Kč měsíčně za předplatné pro jednotlivce). Služba YouTube Premium také uživatelům umožňuje přístup ke sledování offline, přehrávání na pozadí a streamování ve vyšší kvalitě 1080p, ale pro ty, kteří chtějí jen sledovat videa bez reklam, je cena poměrně vysoká. Platforma dříve v některých evropských regionech nabízela cenově dostupnější variantu nazvanou Premium Lite, která stála pouze 7 euro měsíčně a nabízela právě pouze odstranění reklam z videí. Koncem října však byla tato možnost zrušena.

Zdroj: engadget.com