Foto: Unsplash

Meta omezí zobrazování reklam na základě vašeho zdravotního stavu, sexuální orientace a dalších citlivých témat

Společnost Meta (dříve Facebook) se rozhodla k poměrně zásadnímu kroku, který by mohl pomoci alespoň částečně napravit její poněkud pochroumanou reputaci z poslední doby. Konkrétně prohlásila, že vyrazí do boje proti potenciálně škodlivým reklamám.

Podle deníku New York Times společnost od 19. ledna 2022 odstraní pokročilá nastavení personalizace reklam týkající se „citlivých témat“, a to jak v rámci Facebooku a Instagramu, tak i v dalších svých službách. Od tohoto data by se tedy uživatelům již neměly zobrazovat reklamy, které se budou týkat obsahu souvisejícím s jejich etnickou příslušností, zdravím, politickým přesvědčením, náboženstvím, sexuální orientací a dalšími citlivými tématy.

Pro Metu jde o drastický krok, který může poškodit některé podniky, které mají z reklamy zisky. Nicméně viceprezident společnosti Meta, Graham Mudd, uvedl, že naopak ponechání takto cílených reklam by mohlo vést k poškození některých uživatelů nevhodně mířenou reklamou. Meta věří, že dokáže najít takovou cestu, která neublíží ani jedné straně.

Kromě odstranění některých citlivých témat, na základě nichž se zobrazují personalizované reklamy, má od začátku následujícího roku Meta v plánu například také zavedení větší kontroly uživatelů nad zobrazovanými reklamami. Uživatelé si tak budou moci zvolit, zda chtějí zobrazovat méně reklam spojených s hazardními hrami, hubnutím a dalšími příliš osobními či jinak nepříjemnými tématy. Přičemž již nyní mohou uživatelé omezit četnost reklam na alkohol, rodičovství, domácí zvířata a politiku.

Je téměř jisté, že tento plánovaný krok je součástí snahy společnosti Meta o vylepšení reputace, a to zejména po obviněních, která padla z úst whistleblowerky Frances Haugen.

Zdroj: engadget.com