Na mikrotransakcích závislý mladík vyzývá EA k přehodnocení platebního modelu ve hrách

Aféra s mikrotransakcemi ve hře Star Wars Battlefront II ještě pořádně nevychladla, a již se znovu dostává na „přetřes“. Podnět k tomu dal podle svých slov na mikrotransakcích závislý teenager v otevřeném dopise vydavateli EA, v němž uvádí, že za placený obsah ve hrách vydal během tří let 13 tisíc dolarů. Vyzývá jej, aby přehodnotil současnou strategii týkající se herních mikrotransakcí.

Dopis se objevil na platformě Reddit v rámci fóra věnovaného kontroverzní hře. Devatenáctiletý uživatel s přezdívkou Kensgold v něm píše, že si musel k dosavadní práci přibrat další, aby svou závislost „uživil“, a kvůli ní prý málem skončil se školou. Všechno začalo webovou free-to-play budovatelskou strategií, do níž „investoval“ stovky dolarů, aby držel krok se svými kamarády. Pomalu budovaná závislost se přelila do populární multiplayerové FPS Counter-Strike: Global Offensive, v rámci níž utratil 1 696 dolarů. Finančně se v posledních několika letech angažoval i v titulech Smite a The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth.

Jak v dopise také uvádí, nyní nemůže hrát žádnou hru obsahující loot boxy nebo mikrotransakce a otevřeně se hlásí k tomu, že jeho problém má název závislost na „herním hazardu“. Svůj dopis končí varováním ostatním, přičemž vyzdvihuje, jaké měl štěstí, že ho jeho závislost nestáhla ještě hlouběji ke dnu. Podle něj mohou lidé závislí na placeném herním obsahu nakonec využívat třeba i kreditní karty svých rodičů a zadlužit je.

K problematice loot boxů se čerstvě vyjádřil i šéf velkého herního vydavatele Take-Two Karl Slatoff, podle nějž „hazardem“ nejsou. Zastává prý stejný pohled na věc jako organizace ESA (Entertainment Software Association), která loot boxy považuje za „nepovinný herní prvek“. Někteří to ale vidí jinak. Jak jsme nedávno informovali, belgická komise pro regulaci hazardních her, jakož i Austrálie nebo americký stát Havaj, loot boxy za hazard považují a podle nich by se před nimi měli mladiství chránit zákonem.

 

Zdroj: gamesindustry.biz, kotaku.com