Foto: Unsplash

Netflix plánuje nabídnout levnější předplatné s reklamou

Netflix a HBO patří mezi oblíbené alternativy služeb kabelových televizí. Počet uživatelů těchto služeb v posledních letech narůstá a není divu, že postupně dochází také ke zdražování služeb. Do budoucna se však Netflix rozhodl naopak ke zlevnění některých svých služeb – konkrétně by v příštích letech měl nabídnout levnější tarify s reklamou.

Ředitel Netflixu Reed Hastings prozradil, že tento streamovací gigant v současné době na nabídce pracuje a nový projekt by měl dokončit během jednoho až dvou let. Hastings také zmínil, že ačkoli reklamy považuje za komplikovaný fenomén a je mnohem větším příznivcem jednoduchosti, co se předplatného týče, dává mu také smysl, nabídnout uživatelům, kterým nevadí sledování reklam, možnost platit méně.

Hastings dále upřesnil, že předplatné s reklamami nabízí také Hulu, Disney či HBO. Nicméně dodal také, že Netflix bude pouze vydavatelem a nebude sledovat data uživatelů, aby jim mohl nabízet cílené reklamy, jako to dělají některé konkurenční služby.

Tento krok by ale nebyl výhodný pouze pro spotřebitele, ale také pro samotnou společnost. Oblíbená služba totiž v prvním čtvrtletí roku 2022 ztratila přibližně 200 000 předplatitelů, z čehož viní silnější konkurenci a neschopnost expandovat na některých trzích kvůli technologickým omezením a neoprávněnému sdílení účtů (podle dostupných dat za Netflix platí 222 milionů domácností, ale dalších více než 100 milionů tyto účty sdílí).

V březnu letošního roku Netflix začal v Chile, Kostarice a Peru testovat funkci, která se snaží v neoprávněném sdílení účtů bránit. Předplatitelům umožňuje za tři dolary přidat dva další členy, kteří získají vlastní přihlašovací údaje a profily. Ačkoli jde o zlomek ceny za plné členství, Netflix doufá, že získá alespoň něco od lidí, kteří by jinak vůbec neplatili.

Zdroj: engadget.com