Foto: Unsplash

Počet uživatelů Spotify strmě roste, společnost ale stále prodělává

Spotify zveřejnil výsledky za druhé čtvrtletí, které ukazují, že streamovací gigant oproti Netflixu zaznamenal vysoký nárůst uživatelů, ale přesto stále prodělává. Přibylo jak placených, tak bezplatných účtů, a Spotify tak má nyní 433 milionů uživatelů oproti 422 milionům na konci prvního čtvrtletí. Z toho 188 milionů si platí službu Premium, což je o šest milionů více než před třemi měsíci, zatímco další čtyři miliony se zaregistrovaly na základě reklamy.

Navzdory obavám zábavního průmyslu, který očekává, že domácnosti v následujícím období sníží výdaje za zábavu, Spotify se zatím šetření vyhýbá. Společnost uvedla, že i když „nejisté“ prostředí sleduje, je „potěšena odolností svého podnikání“. Společnost dokonce vynaložila nemalé prostředky, aby zvýšila počet svých uživatelů, a to prostřednictvím marketingových kampaní, jejichž cílem bylo přilákat zpět uživatele, kteří si nechali propadnout předplatné nebo kteří měli v plánu rozšířit svůj tarif na rodinný.

Právě výdaje za marketingové kampaně udělaly díru do finančního rozpočtu společnosti a Spotify vykázalo čtvrtletní ztrátu ve výši 194 milionů eur (cca 4,8 miliard korun). Společnost tak spoléhá na výrazné zvýšení příjmů z předplatného i z reklamy, které by jí mělo pomoci tyto ztráty vyrovnat.

Kromě toho se společnost plánuje přeorientovat se na levnější formy zvukového obsahu, jako jsou podcasty či audioknihy. Díky tomu by se měl objem peněz, které platí nahrávacím společnostem, snížit na přijatelnější úroveň.

Zdroj: engadget.com