Sony prodalo 4,2 milionu VR souprav pro PS4, je to hodně nebo málo?
Málokterá společnost je tak skoupá na prodejní čísla jako společnost Sony. Začátkem tohoto týdne se japonský technologický gigant pochlubil, že právě překonal milník 4,2 milionů prodaných souprav po virtuální realitu. Pokud necháme stranou fakt, že 4,2 milionu není nikterak kulaté číslo ani historicky daná hranice úspěchu, podívejme se co z něj můžeme vyčíst.
Sony přišlo se systémem VR pro svou herní konzoli před třemi lety v době, kdy se zdálo že cesta herního průmyslu vede právě do virtuální reality. Situace se od té doby změnila, a i když nepochybně kvalitní tilul pro VR (například slovensko-český titul Beat Saber) technologie, ani obsah se nevyvíjel tak rychle jak se předpokládalo a původní boom opadl.
Zajímavé je srovnání počtu prodaných konzolí PlayStation 4 (v únoru 94,2 miliony) s počtem prodaných headsetů. Z poměru těchto dvou čísel vyplývá, že VR možnosti konzole využívá v současnosti 4,4 procent majitelů.
Pokud tento poměr srovnáme s jiným volitelným příslušenstvím, nejsou výše uvedená čísla pro Sony právě lichotivá. Systému Kinect od společnosti Microsoft se například prodalo 24 milionů při 76 milionech prodaných konzolí Xbox 360. z toho vyplývá, že každý 3. majitel této konzole měl Kinect.
Zařízení jistě nejde srovnávat úplně, VR brýle pro Sony jsou cenově o kategorii výše. Také se v době jejich vydání očekávalo, že virtuální realita zažije mnohem větší rozvoj. Poměrně nízká prodejní čísla tak ukazují spíš na útlum virtuální reality jako takové než na neúspěch Sony.
Zdroj: arstechnica.com