Foto: se svolením Twitter

Twitter obnovuje modré fajfky s vyšší cenou pro uživatele iPhonů

Twitter dnes obnovil svou předplatitelskou službu. Ti, kteří jsou ochotni zaplatit 8 dolarů (přibližně 185 korun) na webu nebo 11 dolarů (necelých 255 korun) měsíčně prostřednictvím App Storu, získají prominentní modrou fajfku, symbol ověřeného účtu. 

Tento krok následuje po ne příliš zdařilé obnově služby minulý měsíc, která vedla k tomu, že se na Twitteru objevila řada podvodných účtů, kdy někteří uživatelé využili příležitosti a založili si falešné „ověřené” účty významných společností a veřejně známých osobností.

Twitter uvedl: „V pondělí znovu spouštíme @TwitterBlue – předplaťte si ho na webu za 8 dolarů/měsíc nebo na iOS za 11 dolarů/měsíc a získejte přístup k funkcím určeným pouze pro předplatitele, včetně modrého ověřeného označení.” Příspěvky předplatitelů by pak měly mít v zobrazování prioritu. Ověření uživatele „vyletí na vrchol odpovědí, zmínek a vyhledávání,” dodal Twitter. Taková funkce se má objevit brzy.

Podle webových stránek Twitteru je funkce modré fajfky „v současné době dostupná pouze v systému iOS v USA, Kanadě, Austrálii, na Novém Zélandu a ve Spojeném království, přičemž se plánuje její rozšíření.”

Upřednostnění předplatitelů má pomoci v boji proti „podvodům a spamu”. Uživatelé, kteří se pokusí změnit svůj profil, jméno nebo fotografii, dočasně přijdou o modrý symbol, dokud nebude účet znovu přezkoumán, uvedl Twitter.

Mezi další funkce nabízené předplatitelům patří možnost upravovat tweety. Podle zkušební verze, kterou společnost spustila v září, krátce před Muskovou koupí Twitteru, budou moci uživatelé upravovat tweet až 30 minut po jeho zveřejnění – se symbolem, který ukazuje, že byl upraven. Mezi další plánované novinky patří poloviční množství reklam a možnost zveřejňovat delší tweety.

Společnost také potvrdila, že zavede barevné schéma pro ověřování, kdy podniky budou mít zlaté zaškrtnutí nebo kontrolní značku a vládní účty šedý symbol.

Twitter nevysvětlil, proč jsou uživatelům společnosti Apple účtovány vyšší poplatky než ostatním uživatelům webu, ale Musk otevřeně kritizoval poplatky účtované v App Storu, který si z prodeje bere až 30% podíl. Jak jsme informovali v předchozím článku, v sérii tweetů minulý měsíc Musk obvinil Apple, že z blíže nespecifikovaných důvodů hrozí zablokováním Twitteru v App Storu, a také uvedl, že výrobce iPhonů přestal na Twitteru inzerovat. Nedorozumění ale bylo záhy vyřešeno.

Zdroj: theguardian.com