Foto: Škoda auto

Automobilka Škoda testuje možnosti zapojení AR do systému údržby strojů

Největší česká automobilka Škoda opakovaně ukazuje, že jde s dobou. V minulosti představila několik VR projektů sloužících k prezentaci i připomenutí historie značky. Nyní automobilka přímo ve svém provozu testuje možnosti zapojení rozšířené reality. Pro tento projekt spojila automobilka své síly s kreativním studiem Brainz Immersive a má za cíl pomoci při školení zaměstnanců, zjednodušit pravidelné kontroly výrobních zařízení a také pomoci v prevenci nečekaných zastavení výrobního procesu. Vše probíhá v rámci testovacího nasazení ve ŠKODA FabLab.

Základním prvkem tohoto projektu jsou brýle Microsoft HoloLens druhé generace, které pomáhají nahradit klasické papírové manuály a umožňují přesnou navigaci v rámci celého provozu. „Testujeme rozšířenou realitu jako nadějnou technologii prediktivní údržby s cílem zefektivnit pracovní proces i zrychlit zaškolení nových pracovníků,” vysvětluje Filip Koliáš, vedoucí Centrálního technického servisu (CTS). „V souvislosti s postupnou digitalizací chceme tuto technologii vyzkoušet i v dalších provozech,” dodává.

Každý stroj je opatřený QR kódem, díky kterému mohou brýle promítnout svému nositeli maximum informací o daném zařízení. K dispozici je kromě aktuálních informací i přesně popsaný systém jednotlivých kroků údržby, a to včetně obrázků, animací a videí. Samozřejmostí je propojení se systémem celé továrny s možností okamžitého vytvoření žádosti o aktuální servisní opravu. Výhodou je, že všechno probíhá velmi intuitivně a pracovníci se se systémem naučili velmi rychle pracovat.

Zdroj: tisková zpráva