Facebook oznámil ukončení podpory politických kampaní

V minulosti nabízela společnost Facebook nadstandardní služby některým politikům a nabízela své vlastní odborné zaměstnance jako konzultanty nebo přímo členy týmů určených pro vedení kampaně na sociálních sítích. Týmy politiků tak mohly lépe zaměřovat svou kampaň a měly lepší vhled do přesných mechanismů sociální sítě, společnost Facebook pak více peněz z inzerce, kterou si politici kupovali.

Po skandálech, které se týkaly mimo jiné i ovlivňování myšlení lidí během posledních amerických prezidentských voleb, se vedení Facebooku rozhodlo své postoje přehodnotit a přestane politikům nadstandardní služby během předvolebních kampaní nabízet.

Vliv Facebooku na reálnou politiku byl, podle řady výzkumů obrovský a dalo by se dokonce říci, že v některých případech klíčový. Vedoucí pracovník digitální kampaně Donalda Trumpa se nechal slyšet, že právě Facebook byl tím důvodem, proč dnes Donald Trump sedí v Bílém domě.

Trump totiž na počátku kampaně podporu Facebooku přijal, kdežto tým Hillary Clintové jí odmítl. Podle interních dokumentů, které se podařilo získat serveru Bloomberg utratil Trump za kampaň na Facebooku od června do listopadu 44 milionů dolarů, zatímco co Hillary Clint „pouze“ 28 milionů dolarů.

Facebook uvedl, že do budoucna nabídne prostřednictvím svých stránek podporu všem zájemcům z řad politických stran, tedy omezenou variantu zrušené služby.

Sociální sítě jsou druhým největším světovým distributorem reklamy. Tím prvním je společnost Google. Právě Google nebo konkurenční sociální síť Twitter nabízí také politikům poradenství v oblasti vedení kampaní prostřednictvím svých inzertních možností. Tyto společnosti zatím plán tuto praxi ukončit neoznámily.

Zdroj: bbc.com