Pro hry na Mac se chystá nová implementace grafického rozhraní Vulkan

Tvůrce multiplatformního grafického a programovacího API Vulkan Khronos Group uvolnil do světa novou implementaci rozhraní s názvem MoltenVK, určenou pro grafický framework Applu Metal. Díky ní budou moci vývojáři tvořit „vulkánní“ hry a aplikace na počítače Mac a zařízení s mobilním operačním systémem iOS s potenciálně mnohem vyšším frameratem.

Rozhraní MoltenVK je v podstatě vrstvou ležící nad frameworkem Metal, jenž umožňuje hrám běžícím na API Vulkan s frameworkem bezproblémově fungovat. Rozhraní Vulkan bylo představeno před třemi lety jako multiplatformní API a nástupce tehdy již málo používaného rozhraní OpenGL. S OpenGL sdílí programovací jazyk a staví také na rozhraní Mantle, které vyvinulo AMD a následně společnosti Khronos Group dalo k dispozici.

Rozhraní Vulkan bylo implementováno např. do rebootu akční legendy Doom z roku 2016, který si očividně lépe rozuměl s grafickými kartami AMD Vulkan podporující. Přínosy rozhraní MoltenVK nyní demonstrovala společnost Valve na své populární MOBA Dota 2 – framerate se na Macu zvýšil v porovnání s výkonem pod rozhraním OpenGL až o 50 %. Samozřejmě že u jiných her nemusí být nárůst výkonu tak znatelný, nicméně i raný test ukazuje, že MoltenVK má slibný potenciál.

Za zmínku stojí také to, že rozhraní MoltenVK bude možné brzy implementovat jako další vrstvu i na „windowsovské“ rozhraní DirectX 12, což by mohlo teoreticky otevírat další možnosti vývoje nových aplikací pro obchod Microsoft Store. Jde jen o to, aby podporu Vulkanu vzal Microsoft za svou, protože nyní jsou aplikace pro obchod vyvíjeny v režimu  „DX only“.

 

Zdroj: techradar.com