Streamovací služby generují 75 procent zisků z hudebního průmyslu v USA

Americká asociace nahrávacího průmyslu zveřejnila výroční zprávu, ve které podrobně popisuje vývoj hudebního průmyslu v roce 2018. Některá data z něj nejsou nijak překvapivá, například se potvrzuje trend odchodu od pevných nosičů, jiná čísla opravdu překvapí. Například to, že na Americkém trhu vydělá streaming hudby více peněz než prodej fyzických nosičů, digitální stahování a zisky z prodaných licencí dohromady.

Streamováním jsou myšleny nejen předplacené služby jako je Spotify nebo Tidal, ale také rozhlasové vysílání a video stramingové služby jako je YouTube nebo VEVO. Tato široká kategorie přinesla v roce 2018, podle statistik asociace, zisk 3,4 miliardy dolarů což představuje tři čtvrtiny celkových příjmů hudebního průmyslu.

K hudebním streamovacím službám se dle statistik hlásí měsíčně po celém světě více než jeden milion nových uživatelů a tento trende neopadá. Streamovací platformy tak (minimálně v USA) začínají přebírat pozice digitálním hudebním formátům a můžeme počítat s tím, že se zlepšováním kvality a přístupnosti mobilního internetu bude tento trend více a více sílit.

Vzrůst streamovacích platforem má za následek snižování výdělků ostatních forem. Zisky z internetového prodeje digitálních hudebních formátů v USA klesly o 27 procent a prodej fyzických nosičů o 41 procent. Samostatnou kategorií jsou vinylové desky, které zažívá v posledních letech boom a jejich prodej se nepatrně zvýšil. Pořád se však jedná o okrajovou záležitost.

Zdroj: riaa.com