Zdroj: pxhere.com

Autonomní řídící systémy Tesly stále zdražují, podle Muska se svým majitelům vyplatí

Majitelé vozů Tesla mají už několik let možnost být součástí historie a na vlastní kůži zkoušet postupnou cestu k plně automatizovanému řízení. Jeho zavedení v budoucnu slibuje Elon Musk, podle nějž je autonomní řízení záležitostí dostatečně výkonného programu a vozy Tesla jsou na něj po hardwarové stránce plně připravené.

Je pravda, že vývojáři Tesly na neustálém zlepšování postupně pracují a postupně přináší kroky ke zlepšení (naposledy se tak stalo přidáním rozpoznání červené na semaforu nebo značky STOP a logicky následujícím zastavením). Určitou nevýhodou je, že s každým takovým zlepšením vzroste cena systému, který Tesla prodává ke svým vozům jako nadstandardní službu. V současné době stojí tento systém 7 000 dolarů a Musk se opakovaně nechal slyšet, že počítá s tím, že konečná cena systému se vyšplhá až ke 100 000 dolarů (a bude tak výrazně dražší než samotný automobil).

Podle Muska se však i s takto vysokou finální cenou automobily Tesla svým majitelům vyplatí. Počítá totiž s tím, že po dosažení plného stupně autonomie, budou moci automobily Tesla fungovat jako autonomní taxíky a majitelé je budou moci posílat pracovat, když je zrovna nebudou potřebovat. Mohly by tak podle propočtů ředitele Tesly svým majitelům vydělat až 30 000 dolarů ročně.

Otázkou je, jestli plné autonomie (schválené úřady) Tesla někdy dosáhne. Podle mnoha odborníků je klíčem k ní systém LiDAR. Ten Musk ale odmítá s tím, že se díky dokonalému softwaru dokáže Tesla obejít bez něj.

Zdroj: theverge.com