Zdroj: cyberpunk.net

Studio CD Projekt zavádí před dokončením Cyberpunku 2077 šestidenní pracovní týden

Projekt Cyberpunk 2077 bude co do rozsahu pravděpodobně velmi monumentální dílo. Právě to byl jeden z důvodů, proč mateřské studio CD Projekt několikrát (tedy doposud dvakrát) odložilo jeho vydání na pozdější termín. Jak se zdá, argumentace chceme na hru více času, abychom se my a naši zaměstnanci neocitli pod pracovním stresem, příliš nezafungoval, protože vlivem blížícího se termínu ohlásilo studio pro své zaměstnance povinný šestidenní pracovní týden, a to až do listopadového termínu vydání hry.

Tento krok je velmi nepopulární, a to jak u zaměstnanců, tak u hráčské obce. Téma crunche v herních studiích, které před několika lety otevřel sérií reportáží Jason Schreier, se stalo velmi diskutované. Toho si je vědomé i vedení studia, které označilo tento krok za jeden z nejtěžších rozhodnutí v poslední době. Dodává pak, že krok byl konzultován se zaměstnanci a ti mu rozumí.

Samotný crunch je také signálem o tom, že hra ještě není hotová a její autory čeká obrovské množství práce, ačkoliv se oficiálně mluví o pouhém vychytávání posledních chyb. Hráči mohou jen doufat, že závěrečný tlak se nijak nepodepíše na kvalitě hry.

Hry mají na rozdíl od jiných uměleckých děl (pokud je zařadíme do této kategorie) nevýhodu, že se na nich pracuje do dne jejich vydání a často i dlouho po tom. Nejhorší v tomto případě jsou hry jako služby, které se vyvíjí neustále. Herní průmysl kvůli tomu v minulosti opakovaně čelil obviěnní z toxicity a toho, že své pracovníky často doslova vysává.

Zdroj: bbc.com