Umělá inteligence DeepMind AI hraje Starcraft II s běžnými hráči, dokáže porazit 99,8 procent z nich

Jedním z měřítek vyspělosti umělých inteligencí je zvládání her. V devadesátých letech to byly především šachy, poté se vědci zaměřili třeba na hru GO a nyní se věnují strategickým počítačovým hrám. V současnosti je to především Starcraft II, který se řadí mezi ty s nejvyspělejší (hodnoceno podle profesionálnosti) hráčskou obcí na světě.

Jedna z nejúspěšnějších umělých inteligencí zaměřených na Starcraft II je DeepMind AI vyvinutá společností Google. Tento program dokázal v lednu letošního roku opakovaně porazit hráče ze světové špičky a její tvůrci jej nyní zpřístupnili i běžným hráčům.

DeepMind AI dokáže hrát na úrovni mistra za všechny tři frakce zastoupené ve hře a zatím ukázala, že je lepší než 99,8 procent hráčů, jež se s ní utkali. Program se snaží hrát maximálně fér, jeho tvůrci mu naprogramovali omezený počet akcí za vteřinu, nemá přehled na celým bojištěm, ale pracuje pouze s pohledem virtuální kamery a má stejně omezené informace o mapě a dění na ní, jako běžný hráč.

Tvůrci využili pro učení své inteligence podobné mechanismy, které ve své výuce používají ať už vědomě nebo nevědomě samotní hráči. Díky možnostem počítačů však dokázal DeepMind AI tolik výcviku, kolik by běžný hráč zvládal absolvovat za 200 let. Paradoxně tak ukazuje, že není lepší než lidská mysl, protože i po tomto obrovském drilu se najdou hráči, kteří ji zvládnou porazit.

Počítačové hry pomáhají odborníkům na umělou inteligenci zjišťovat, jak jejich programy dokáží řešit komplexní problémy. Tyto znalosti mohou následně aplikovat například v samořídících autech a dalších systémech.

Zdroj: engadget.com