EA čelí hněvu hráčů kvůli platebnímu modelu ve hře Star Wars Battlefront II

Vydavatel EA čelí kritice hráčů kvůli způsobu, jakým je zpoplatněn obsah nového titulu ze světa Star Wars – Star Wars: Battlefront II, konkrétně kvůli odemykání ikonických hrdinů. Vydavatel hry na kritiku reagoval snížením požadavku na množství kreditů, za než se hrdinové nakupují.

EA je opět po nějaké době středem pozornosti kvůli kontroverznímu platebnímu modelu ve hře, tentokrát jde o pokračování úspěšné multiplayerové FPS Star Wars: Battlefront z roku 2015. Hráči si stěžovali, že množství kreditů, které hra požaduje za  odemčení legendárních postav slavného univerza, jako je např. Darth Vader nebo Luke Skywalker, je příliš vysoké. Nelíbila se jim ani alternativa – strávit ve hře pro jejich zpřístupnění zhruba 40 hodin. Videoherní gigant tedy souhlasil se snížením množství potřebných kreditů o 75 %.

Výkonný producent hry John Wasilczyk webu bbc.com sdělil, že limit kreditů byl nastaven na základě výsledků betatestu, ale s ohledem na dnešní situaci prý bylo potřeba udělat více změn. Změna byla do hry každopádně implementována začátkem tohoto týdne.  Zástupci vydavatele na Redditu zde v rámci AMA vysvětlovali důvody, které je vedly k nastavení původně podstatně vyššího limitu kreditů. Příliš se jim to ale nepodařilo, protože jejich vysvětlení se stalo nejvíce downvotovaným příspěvkem na této sociální síti – získalo  -639 000 bodů.

Někteří hráči protestují i proti lootboxům, které podle nich zvýhodňují herní „gamblery“ a příliš prý vychylují rovnováhu hry ve prospěch platících hráčů. Jiní upozorňují, že za hru již zaplatili plnou cenu (60 dolarů) a že mikrotransakce by se měly týkat jen kosmetického obsahu.

Kontroverze kolem nového Star Wars titulu využila společnost Blizzard, která v sérii příspěvků na Twitteru zdůrazňuje, že do 8. prosince si mohou všichni stáhnout první kampaň do Starcraftu II zdarma a že budou mít k dispozici prakticky veškerý obsah kromě novějších kampaní.

 

Zdroj: bbc.com, eurogamer.net