Facebook pomohl agentuře Reuters vytvořit online kurz na identifikaci deepfake médií

Agentura Reuters vydala bezplatný 45minutový online kurz, který má novinářům pomoci s identifikací zmanipulovaných fotografií, videí a audio nahrávek. Největší pozornost je přitom věnována fenoménu, který v poslední době digitálním prostorem rezonuje obzvlášť hlasitě – deepfake videím. S kurzem agentuře pomohl Facebook.

Kurz, na který Facebook podle informací webu Axios vynaložil šestimístnou částku, je momentálně dostupný v angličtině, francouzštině, španělštině a arabštině a agentura jej plánuje přeložit do minimálně dvanácti dalších jazyků, včetně němčiny nebo japonštiny. Příští rok se také Facebook s agenturou chystají pořádat s problematikou související akce a panelové diskuse.

I když Facebook nemá v boji proti deepfake videím zatím úplně nejlepší výsledky, již nějakou dobu otevřeně zvažuje alternativní přístupy. V září se spojil s dalšími giganty jako Microsoft, IBM, Google nebo Amazon a několika prestižními americkými univerzitami, aby vytvořil iniciativu nazvanou Deepfake Detection Challlenge. Tehdy uvedl, že investuje 10 milionů dolarů na vytvoření opensourcových nástrojů, které budou moci mediální organizace, vlády a firmy použít k lepší detekci zmanipulovaných videí.

Facebook se nicméně domnívá, že pro řešení ožehavého problému musí udělat ještě více. „Abychom zmanipulovaná média lépe identifikovali, musíme pracovat napříč odvětvími. Navázání spolupráce s agenturou Reuters na spuštění e-learningového kurzu je důležitým krokem pro to, abychom mohli zastavit šíření dezinformací online,“ sdělila Julia Bainová z divize pro uzavírání partnerství Facebooku.

 

Zdroj: endgadget.com, axiom.com