Panasonic Show na veletrhu IFA oslavila minulost, současnost i budoucnost

Společnost Panasonic letos slaví jedno století své existence a toto kulaté výročí provázelo její velkolepou show na letošním ročníku veletrhu IFA. My jsme měli možnost celou show i expozici společnosti navštívit a připravili jsme si pro vás malé shrnutí.

Bylo…

Je přesně sto let, co se do Kónosuke Matsushita začal prodávat své žárovkové objímky kombinované se zásuvkou, které doslova změnili život v mnoha japonských domácnostech. Díky tomuto jednoduchému zlepšováku totiž bylo možné svítit a pracovat s pomocí elektrické energie najednou, což do té doby nebylo v Japonsku možné. Tento jednoduchý nápad stál na počátky značky, která později získala označení Panasonic a zahrnuje v sobě téměř všechna myslitelná odvětví spotřební elektroniky. To ostatně show i celý pavilon značky Panasonic dokazují.

Hlavní myšlenkou celé prezentace, kterou na veletrhu IFA Panasonic představil, byla inovace. A to jak v minulosti, tak v současnosti a měli jsme možnost nahlédnout i do budoucnosti. Minulost byla prezentována patenty a technologickými řešeními, které byly mnohdy doslova a přelomové a se kterými přišel Panasonic jako první. V roce 1952 to byl například elektrický mixér, v roce 1958 první klimatizace, kterou bylo možné umístit do okna, nebo v roce 1985 první mikrovlnná trouba či o dva roky později první automatická domácí pekárna.

Svou minulosti věnoval Panasonic i speciální sekci ve svém stánku, kde je možné si některé z jeho ikonických spotřebičů prohlédnout. Bohužel však chybí legendární Matsushitova žárovková objímka, která se stala doslova ikonou.

…bude…

Velkým tématem byla samozřejmě budoucnost a technologické inovace, na nichž má Panasonic v plánu se podílet, nebo se již podílí. Ať už se jedná o nové způsoby autonomní dopravy, vybavení chytré domácnosti nebo rovnou celá inteligentní města, u všeho je možné využít technologie pro zlepšení kvality a efektivity.

Do budoucnosti dopravy Panasonic investuje již nyní, neboť podporuje studentský tým WARR z univerzity v Mnichově, který dokázal způsobem start-cíl porazit veškerou konkurenci na třetím ročníku soutěže SpaceX Hyperloop Pod Competition, kde se jim podařilo stanovit nový rekord v dosažené rychlosti. Ten má nyní hodnotu 467 kilometrů za hodinu.

Další významnou investicí do budoucnosti Evropy se stalo uzavření partnerství mezi společností Panasonic a telekomunikačním gigantem Vodafone. Spolu budou vyvíjet nové standardy pro komunikační technologie Narrowband-IoT (NB-IoT) a Low-Power Wide-Area (LPWA), které jsou klíčové pro rozvoj chytrého světa a budoucnosti automatizačního průmyslu.

…a je

A nechybělo samozřejmě také představení nových produktů spotřební elektroniky, jež Panasonic přidává do svého portfolia a to z celé řady kategorií. Ostatně výstavní stánek společnosti Panasonic ukazuje, že z nabídky společnosti je možné vytvořit malý svět, kde by uživateli vlastně nic nechybělo. Od vybavení koupelen (kde nechyběly špičkové elektrické kartáčky a chytrá zrcadla), a kuchyní (v čele s domácí pekárnou, na jejíž chleba se stála opravdu dlouhá fronta), přes kadeřnický salón s potřebami pro dámy i pány, až po špičkové audiovizuální centrum kde si přišli na své opravdoví fajnšmekři. Pokud bychom vám měli popisovat všechno, co Panasonic nabídl, byl by to skutečně dlouhý článek, proto jsme si připravili malý výběr toho nejzajímavějšího.

Portfolio špičkových 4K televizí nebylo obohaceno žádným novým modelem, avšak novinky jsme se přesto dočkali. Díky novému firmwaru, jež bude v nejbližší době k dispozici, bude většina z nich podporovat nový standard HDR10 +, jež opět o něco posune vizuální zážitek. Standard HDR10 +, na kterém Panasonic spolupracoval mimo jiné, se společností Samsung, pracuje s metadaty každého snímku zvlášť a optimalizuje poměr světla a stínu tak, aby mohl divák vidět co nejvíce a zároveň zůstala zachována původní přirozená proporcionalita světel a stínů.

Velmi nás zaujala také nová nabídka bílé techniky, respektive vybavení kuchyní. Jako ochutnávku nabídl Panasonic ukázku současných špičkových kuchyní, jež distribuuje v Japonsku, ty se však bohužel na evropský trh v dohledné době nedostanou. Co se však na evropský trh dostane je nová domácí pekárna ZP2000. Při jejím vývoji byl kladen důraz na perfektní propečenou kůrku. Do její výbavy také přibyly dva nové senzory, které během pečení hlídají aktuální stav chleba a přizpůsobují mu výkon celého zařízení. Optimalizovaná byla také struktura vytápění celé pece, díky tomu má zařízení možnost simulovat opravdovou pekařskou pec.

A v novinkách nesměla chybět ani tradiční složka nabídky společnosti Panasonic, jíž jsou zvukové systémy ve všech podobách. Z této oblasti na sebe nejvíce pozornosti upoutaly dvě novinky.

První z nich je chytrý reproduktor Ottava S, I když možná spíše než o chytrém reproduktoru bychom v tomto případě měli spíš mluvit o chytré reproduktorové soustavě. Nejedná se o žádného drobečka, ale o poctivý reproduktorový systém, jehož zvuk je jednoduše úchvatný. K tomu v sobě má ukrytého plnohodnotného Google asistenta, díky kterému je možné prostřednictvím Ottavy S ovládat chytrou domácnost nebo přehrávání hudby hlasovými povely.

Druhou zajímavou audio novinkou jsou sluchátka HD605N podporující technologii potlačení okolního hluku. Ty jsme si mohli na vlastní uši vyzkoušet. Bohužel, ostrý pisklavý tón, který byl u prezentace použitý, technologie zcela potlačit nedokázala, avšak o běžném okolním hluku jsme díky sluchátkům téměř nevěděli. Navíc se proslýchá, že plánovaná cena sluchátek by měla být oproti obdobné konkurenci ze strany Bosse nebo Sony velmi příznivá.

Panasonic ukázal proč je jedním ze současných předních výrobců spotřební elektroniky. Rozsah jeho portfolia stejně jako precizní a důmyslné zpracování jeho produktů, jsou obdivuhodné. Kdo nevěří ať navštíví jeho stánek na veletrhu IFA.