Poslední letošní přídavek do No Man’s Sky přidává možnost ozvučit si vlastní základnu, zájemci budou mít k dispozici surová zvuková data

Projekt No Man’s Sky z roku 2016 patří mezi nejrozporuplnější herní projekty druhé dekády jednadvacátého století. Vše začaly velké sliby vývojářů, které zůstaly v původní hře nenaplněné. Autoři se však prvního neúspěchu nezalekli a nadále pokračovali s vývojem hry, takže se jim nakonec podařilo postupnými přídavky většinu slibů splnit a některé dokonce překonat.

I v posledním roce se svět No Man’s Sky dočkal rozsáhlých vylepšení. Tím největším je asi možnost zažít herní vesmír ve virtuální realitě. Nejnovější oznámení potom odhaluje možnost ozvučit si pomocí speciálních objektů vlastní základny. Reproduktor, který hudbu nebo zvuky, jež si hráč vybere v základně zprostředkovává se nazývá ByteBeat.

Tyto objekty nebudou produkovat hudbu, kterou si do nich uživatel nahraje, ale budou jí samy generovat na základě matematických vzorců. Uživatel bude moci hudbu v jednoduchém editoru ovlivnit a skládat, nepůjde však o hudbu třetí strany, takže se autoři hry vyhýbají případným problémům s autorskými právy.

Novinka zkoumá tvorbu vlastního světa po zvukové stránce a měla by zájemcům dovolit manipulovat se surovými daty zvuku. Hráči navíc nemusí používat pouze jeden ByteBeat, ale více v různých uspořádáních.

Samotný reproduktor ByteBeat byl pojmenován po specifickém hudebním žánru, který založil Ville-Matiasem Heikkiläem, jež je také jeho největším propagátorem. Žánr vychází z kódu v jazyku C. Ačkoliv se může zdát, že oproti svým předchůdcům, je nový přídavek do No Man’s Sky poměrně malý, jistě si najde své fanoušky a budoucí experimentální hudební skladatele.

Zdroj: theverge.com